1Ampere Square Wave Nuværende Generator (200Ohms belastning)

R

richeek

Guest
Hej Jeg har en 18V/18A DC strømforsyning. Jeg vil bruge denne strømforsyning til at generere et 1Ampere CURRENT firkantbølge. Den belastning, at jeg kører, er af 200Ohms ca. Jeg brugte en transistor med base givet et kvadrat puls fra funktionen generator. Lasten er tilsluttet på solfangeren. Emitter er jordet. Transistor er gentagne gange går i CUT-OFF og mætning. Men på denne måde den maksimale strøm, at jeg får er (18V/200ohms), som er ganske mindre. Nu er jeg ikke får hvordan man kan øge det nuværende bruger den samme DC-strømforsyning. Problem, som jeg står overfor, er, at potentialet i belastning vil være (200x1 = 200V), så hvordan man håndterer dette med 18V DC strømforsyning. Skal jeg bruge transformator? Enhver hjælp vil blive værdsat. Med venlig hilsen Richeek

V = R * I = 200 * 1 = 200V Din firkantbølge genarator udgangsspændingen skal være 200V. Du kan ikke bruge transformer på det ud af pladsen bølge generator. Fordi transformere arbejde AC og fast frekvens. Du skal øge netspænding. Du kan bruge DC / DC 18V til 200V konverter.

Kan du fortælle mig kredsløbet til at konvertere 18V til 200V. Jeg forsøger at bruge boost konverter, men det er ikke at give mig tilstrækkelig strøm.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back