2 BIG problemer AVR

A

abouras

Guest
Jeg har to store problemer, og jeg har virkelig brug for nogens hjælp 1) Jeg kan ikke gøre ADC af 8535 til konvertere højre. Jeg har prøvet prøven program Bascom AVR og jeg har prøvet nogle af mine rutiner, men uden resultat. Jeg tilsluttede AREF at AVCC og begge med en resistor 100OHM til VCC og med en kondensator til GND. Jeg har også tilsluttet AGND til GND. Jeg prøvede at give nogle eksempler på spændinger direkte til ADC med et potentiometer eller via en LM741 buffer. NEJ RESULTAT!. Også når jeg har tilsluttet ADC input direkte til GND jeg fik Værdien 0 og når jeg tilsluttet det til VCC jeg fik værdi 1023. Jeg kunne ikke tage mellemliggende værdier. HVAD F. .... CK ER FORKERT ??????? 2) Jeg ønsker at gøre en RTC med 8535, så jeg tilsluttet en 32.768 krystal til TOSC1 og TOSC2. Krystallet synes, at det ikke er oscillerende. Hvad er der galt? Krystallen er (32.768, 13HCJ-30, 96-26). Behøver jeg at tilslutte alle eksterne capasitors eller noget andet?? Enhver hjælp er velkommen PLEASE HJÆLP MIG!

Det er muligt, strømmen fra krystal er at Smal (Smal krystal)? Du kan lave en oscillator med eksterne chip. Gomez

Hej, Hvis ADC har flere kanaler, så problemet kunne vises, hvis der ikke er tid til at slå sig ned i spænding. Jeg mener, hvis man måler kanal 1 og derefter 2 og så videre, så er du nødt tid efter du har valgt den kanal for at oplade det interne kondensatorer af ADC. Først efter dette tidspunkt kan du starte conversuion. Hvis du dont 'gøre dette, så du læser forkert værdier som i dit tilfælde - de er en eller anden måde forbundet wuth indgangsspænding, men de er ikke, hvad du ønsker. Regards Luben

hej .. Jeg gør masser af ADC målinger med mega103/128 uden problemer. HW problemer kan være: - for stor ur sats for ADC .. check register indstillinger og datablad .. i dette tilfælde resultatet kan være meget unøjagtige - problemer med strøm afkobling .. anvende ABT 100k kondensator så tæt som muligt på chip mellem GND og VCC, GND og avcc og GND og avref. Jeg har ikke opfylde nogen andre problemer foruden af disse. sekund problematisk: Jeg kan ikke knopw for 35, men for megaXXX du skal rager forbindelse krystal til ben .. ikke caps AOR noget andet angår annullere

Der kan kun være én gang ADC afbryde, så kan det ikke interrupt.Try at bruge requiry tilstand eller Fortsæt ADC mode.

Jeg bruger ADC af 8535 med disse indstillinger: AREF = VCC AGND = GND Jeg bruger kanal 0 til måling Min kode: void adc_init (void) {ADMUX = 0x00; / / ADC0 valgt ADCSR = ADCSR | (1

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back