A
abouras
Guest
Jeg har to store problemer, og jeg har virkelig brug for nogens hjælp 1) Jeg kan ikke gøre ADC af 8535 til konvertere højre. Jeg har prøvet prøven program Bascom AVR og jeg har prøvet nogle af mine rutiner, men uden resultat. Jeg tilsluttede AREF at AVCC og begge med en resistor 100OHM til VCC og med en kondensator til GND. Jeg har også tilsluttet AGND til GND. Jeg prøvede at give nogle eksempler på spændinger direkte til ADC med et potentiometer eller via en LM741 buffer. NEJ RESULTAT!. Også når jeg har tilsluttet ADC input direkte til GND jeg fik Værdien 0 og når jeg tilsluttet det til VCC jeg fik værdi 1023. Jeg kunne ikke tage mellemliggende værdier. HVAD F. .... CK ER FORKERT ??????? 2) Jeg ønsker at gøre en RTC med 8535, så jeg tilsluttet en 32.768 krystal til TOSC1 og TOSC2. Krystallet synes, at det ikke er oscillerende. Hvad er der galt? Krystallen er (32.768, 13HCJ-30, 96-26). Behøver jeg at tilslutte alle eksterne capasitors eller noget andet?? Enhver hjælp er velkommen PLEASE HJÆLP MIG!