2 elementer fasesystemantenner

S

saif haider

Guest
kan dette være muligt at lave 2 elementer fasesystemantenner på hfss

Ja, bare simulere din antenner og bagefter at gå Fields og ændre excitation til hvad du vil.

ja, bare gå HFSS \\ Felter \\ Edit Kilder og tildele exitation amplituder og faser, som du vil have dem. Dette bør bruges, hvis du har brug for at inkludere koblingen mellem elementerne. men en nemmere måde ville være at bruge array mulighed i HFSS fjerneste felt setup.

Jeg har brug for at vide, om polariseringen af antennen kan indstilles, hvis jeg vil horisontal polarisation

Hvad mener du med polarisering? Det afhænger af din antenne elementer (f.eks vertikal dipoler vil give dig vertikal polarisering, vil de horisontale dipoler give dig vandret polarisering) samtidig polarisering har ingen effekt på den stråling mønster (hvis elementer har samme mønster)

[Quote = adel_48] Hvad mener du med polarisering? Det afhænger af din antenne elementer (f.eks vertikal dipoler vil give dig vertikal polarisering, vil de horisontale dipoler give dig vandret polarisering) samtidig polarisering har ingen effekt på den stråling mønster (hvis elementer har samme mønster) [/quote] tak for ur forslag Adel faktisk im designe en 2 dipoler fasesystemantenner Jeg har ikke tilstrækkelig viden om Ansoft HFSS. Jeg har lige fået et PDF-dokument fra en af mine frnd, hvor design af en dipol antenne er metioned im prøver mit bedste, men jeg kunne ikke få de ønskede resultater, derfor jeg kom her til at nævne mit problem plz hjælp mig jeg skal være meget taknemmelige til dig

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back