2 roterede billeder

Z

zkai2000

Guest
Hej, Jeg har 2 billeder med forskellige orienteringer.Hvordan kan jeg flytte dem ind i samme vinkel?
Im skrive koderne i VC .Please rådgivning

Tak!

Har du indlæse dem på lærredet eller i et billede boks.

Hvis der på lærredet kan du skrive en lille roteen, der kan rotere billedet.
Else gøre billedet i Paint Shop eller så og reload.

Ønsker du at rotere billedet i løbe tid??: sm35:

1.Hvis spørgsmålet er, at du har 2 billeder, og du kender den vinkel for at rotere, bør du tjekke, om der er en funktion, som VC til at gøre det.Hvis du ønsker at skrive det hele selv, kan du komme til at lære at interpolere pixels for siden, når du roterer pixels vil falde ned fra nettet.

2.Hvis spørgsmålet er, at du har 2 billeder, og du ikke ved, hvor meget til at rotere, og du ønsker at skrive et program til at finde en rotationsordning, så de passer, det er et fælles problem i billedet "registrering", der normalt løses ved hjælp af funktioner "matchning".

Der er en hel vifte af metoder og jeg tror, mange af dem bør nævnes i Duda's bog Pattern Classification.

Eksempler
1.Du kan matche dem manuelt ved hjælp af pegeenhed (mus) til at klikke correspoding punkter i begge billeder.For plane billede (ingen projektion), blot du har brug for 2 par til at beregne omdanne.

2.Uddrag forskellige funktioner (i dette tilfælde bagateller) og finde matchning af disse funktioner i både billeder ved hjælp af grafen, nogle glødningsovne algoritmer (kandidat overdragelse mm), eller osv. Jeg tror, Duda's bog skal forklare flere af disse metoder (selvom jeg ikke t læses fra denne bog.) Du kan også læse fra aviser ved at søge efter nøgleordet "billede registrering" eller "billede matchning", vil der være rigeligt.

Den bedste måde, læse andre fingeraftryk relaterede dokumenter, bør de nævne, hvilken metode de bruger.(Da nogle af billedet registrering og matchende er udviklet med scene analyse i tankerne, kan nogle af de metoder, der ikke anvendes til at tage fingeraftryk billede.)

Hvis du kan bruge MATLAB stedet, vil det være bedre.I MATLAB det er så let, vil du blot rotere billedet med funktionen "imrotate" og sammenligne dem med "isequal" funktion

".

Som nogle har nævnt før, hvis du forsøger at inddrive drejningsvinklen, sådan at de to billeder bringe i forbindelse med tilsvarende funktioner, så er det såkaldte "billede af registrering".Billede registrering har vigtige anvendelser i medicinsk billedsprog.Flere metoder er blevet udviklet til at udføre billede registrering, kan du prøve at google 'undersøgelse billede registrering', læse om de forskellige teknikker, så prøv at gennemføre en af dem.
of the two images (google for it), you'll find several papers on the topic.

En virkelig robust og interessant teknik til billed-registrering er maksimering af gensidig information (MMI)
af de to billeder (google for det), vil du finde flere artikler om emnet.Papirerne kan være en smule svært at fordøje, så her er en kort idé om, hvordan det virker.(I'm antages her, at det omdrejningspunkt er centrum af billedet - dvs der er ingen x-eller y-forskydninger, der er involveret).

Under forudsætning af dine billeder er gråtoner, skal du først nødt til at bestemme histogram af hvert billede og derefter normalisere ved at dividere med det samlede antal pixels, forestiller denne normaliseret histogram til at repræsentere sandsynlighed fordelinger af pixels i billederne.

Lad et af dine billeder skal fastsættes, og drej den anden af en lille vinkel, det omdrejningspunkt er centrum af billedet.(Selv om udførelsen rotation, bliver du nødt til at håndtere interpolation bekymringer, for din sag, kan nærmeste nabo interpolation nok - læs om det).Forestil dig nu dit roterede billede at være overlejret på den faste billede, og beregningen af gensidig information defineres af formler du finder i MMI forskning papirer.Gemme værdien af θ og tilsvarende værdi af MMI i en tabel.Gentag ved gradvist at øge θ (dvs med 1 eller 2 grader) og beregning af MMI hver gang, som beskrevet ovenfor, der dækker hele spektret af θ fra 0 til 360 grader.

I sidste ende, finde Theta der svarer til den største værdi af MMI.Hvis du gjorde alting rigtigt, bør du ende med værdien af den vinkel, at den 2. billedet skal roteres, så den svarer til den første.

Jeg håber dette hjælper dig med at forstå papirerne bedre (du stadig nødt til at læse dem selv).Hvis du ikke ønsker at bruge MMI, kan du bruge samme fremgangsmåde som ovenfor, men bruger en anden foranstaltning, såsom cross-korrelation eller entropi.

Skål,

AK

Jeg vil ikke foreslå maksimering af gensidig information for fingeraftryk.Maksimering af gensidig information oprindeligt udviklet til at behandle billedet med flere metoder, hvilket betyder at de ikke har særskilte fælles træk.Under den antagelse, at billeder fra forskellige sensorer, der stadig har fælles statistiske egenskaber, kan gensidig information bruges til at måle det.

Men det er mere beregningstunge dyrt, endda dyrere end normale skabelon matchning.Desuden, når du har kun 1 modal billede af brugen af gensidig information ville ikke give meget fordel, hvis nogen.

Nå som du sagde, er MMI sandsynligvis ikke kommer til at arbejde for fingeraftryk matchende og lignende (selv om det kunne være interessant at prøve, selv om en optimering metode, såsom Nelder-mjød ville sandsynligvis være ubrugelig), men spørgeren ikke specificere typer af billeder, så jeg troede, MMI ville være en bedre indsats end de fleste.
Men du har ret, hvis du matcher, hvad der er i det væsentlige samme billeder, og kun adskiller sig ved en geometrisk transformation, så er der absolut enklere og billigere metoder ca.

Kære alle, tak for de ideer!

Men lad os sige, jeg har allerede indført fingeraftrykket billedet ind i et array, og jeg har brug for at matche det med en anden fingeraftryk, som er beliggende i et andet array (anden vinkel / orientering), jeg kan matche dem ved hjælp af enhver algoritmer ved at skifte dem i den samme vinkel?

Im benytter VC ...

hej,
Jeg er også at følge dette link, og jeg fik en tvivl ..
sige, hvor u er at rotere billedet.
og overveje billedet er gemt i et billede [row] [col]
array,
mens rotation, vil adresse på hver array element ændres eller værdien af hvert element er ændret?

og hvordan man åbner den DjVu format fil?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back