2 vejs power divider med DC blok

K

kumar16

Guest
Jeg er nødt til at designe et 2-vejs Wilkinson 500-2500MHz, men en af de udgange skal have et DC-blok og den anden kun en DC passere. Jeg har den wilksion fungerer perfekt til specs for Frekvensområde. Men når jeg tilføjer en DC hue til DC blokerede output port, det blokerer DC på DC passere porten også. Nogen idé om, hvorfor dette sker, og hvad der ville være en god hætte værdi at vælge? Jeg bruger 2700pF lige nu, træt 0.1uF men der lader DC passere på begge porte.

Dit spørgsmål giver ingen mening. Kan du forklare det mere eksplicit eller tegne et skema? DC-blokering er ikke relateret til værdien af kondensator. Fuldt funktionel kondensator vil altid blokere DC strøm fra flyder.

Ok, jeg har en 2-vejs Wilkinson arbejder på et bestemt frekvensområde. En af de udgangsporte behov DC signaler, der skal blokeres, og den anden har brug for DC-signaler, der skal bestås. Hyppigheden af interesse er 500-2400mhz, og jeg er ligeglad om de performace på DC (hvor det overhøjde og var ikke designet til), men alle jeg har brug for på DC er, at en af de havne passerer DC signaler og en blokerer det. Den måde, dette gøres fra hvad jeg har set, er ved at placere en hætte b / w outputtet af Wilkinson og output stik. Se dette http://www.e-meca.com/rf-power-divider/power-divider-dc-block.php Det problem jeg ser er, når jeg tilslutte enheden op til en netværk analysator og se havnen med DC-blok (med hætte) er meget høj VSWR og IL (uendelige, ligesom en åben), hvilket er ok da det er meningen at blokere DC-signaler. Men jeg ser det samme i output port uden DC blokere cap (DC-pass-port). Hvorfor er dette?

Jeg går ud fra, at du har en mikrostrip af striplinen output. Jeg vil se om jeg kan beskrive forslaget i ord ............ Overvej et langt spor. Nu, kun tilhuggede linjen og gøre en lang hak i den ene side, centreret og lidt bredere end 1 / 3 af linjebredden. Fra skåret på den anden side forlænge en finger i indhakket, silghtly mindre end 1 / 3 bredde bred. Gør indhakket omkring λ / 4 (midband) som udgangspunkt. Sporet skal se ud som tværsnit af en mand / kvinde-stik par, hvor kontakterne ikke helt røre ved. En lidt tid narre med en simulator, og du kan finde den perfekte dimensioner. Det er ikke klart, hvorfor din cap ikke virker. Kunne du have en kasse defekt hætter?

tak for jeres svar, men jeg er forvirret. Jeg har denne fabrikeret på rogers4003 mikrostrip bord, der er skruet ind i en indhegning med BNC-stik. Jeg har prøvet forskellige kasketter, men det dosent synes at være problemet. Jeg vil prøve at se om jeg kan lodde brættet til et andet kabinet, har jeg haft bedre resultater, hvis bestyrelsen er loddet i, og ikke skruet ind i indhegninger, især med IL parameter (sin bedre, når dens loddet). Du er velkommen til at kaste mere lys ind i sagen.

Jeg ville virkelig være mistænksomme over for BNC-stik på frekvenser, du citerer. De ville ikke være mit første valg.

Jeg hader BNC er også på disse frekvenser, men det er et krav. Jeg vil prøve at bygge en op uden nogen DC blokere bare for at se, hvis strømmen divider gør specs bare af sig selv og derefter tilføje den fælles landbrugspolitik.

Du kommenterede, at du ser en høj impedans på havnen med et DC Block, samt en havn uden en DC-blok. På driftsfrekvens DC blok "cap" bør være gennemsigtig. Er du måler under evne analysatoren? Typisk lave ende frekvensen er 300KHz eller 30kHz. Rod

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back