20 ° fase margin nok?

J

Jefferson

Guest
Hej, ved udformningen af en LDO, er 20 ° fase margen nok til hele løkke?
Jeg ved, at et stabilt kredsløb behov for 45 ° -60 ° fase margen, men det sømme, at det er ikke så let at forbedre den fase margen.

Hilsen.
Jefferson

Fra NSC's ansøgning til efterretning,
Stabil sløjfer kræver typisk en fase margen på 20 °> for LDO.
Men jeg tror du skal holde en vis margen i design.

faktisk, på 30 grader er enough.you skal sikre den fase margen i værste fald er større end 20 °.Lagt efter 2 minutter:ynhe skrev:

Fra NSC's ansøgning til efterretning,

Stabil sløjfer kræver typisk en fase margen på 20 °> for LDO.

Men jeg tror du skal holde en vis margen i design.

men 20 er lille, hvordan kan du sikre, at systemet netop på staten som den simulerede

Sæt en vis kompensation ..øge det ..fordi det
kan sætte dit kredsløb i svingning ..

Fase Margin for LDO og DC-DC fra NSC.
En stabil loop typisk behov for mindst 20 ° i fase
margen for lineære regulatorer og 40 ° -45 ° til kobling regulatorer (mere er bedre).

Jefferson skrev:

Hej, ved udformningen af en LDO, er 20 ° fase margen nok til hele løkke?

Jeg ved, at et stabilt kredsløb behov for 45 ° -60 ° fase margen, men det sømme, at det er ikke så let at forbedre den fase margen.Hilsen.

Jefferson

tak for dit papir, kan du losser whold papir? thanks a lot!

Jeg er enig med smartdream udtalelse.B / R
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

20 graders fase margin kan være for lille.45 er det resaonable en for real design

På grund af variationen i faste kredsløb komponenter, er det bedst at have 60 grader i alle hjørner, for at sikre dit design er pålidelige tværs PVT variation

Jeg er enig med hung_wai_ming (at) hotmail.com,
hvis lad os sige kredsløb temperaturen stiger, kondensatorer stige, og det vil blive en form for oscillator

Så den såkaldte "20 fase margen" skal måleresultaterne i stedet for simulering resultater, right?

selvfølgelig mere end 45 graders PM i design efter min mening!Lagt efter 2 minutter:ESR er afgørende parameter for din behandling i LDO design, tror jeg!

Systemet stabilt eller ej på grund af din GM selvom du PM er 20 grad.vise din bode plot ......til jeffsky 520:
Happy New Year ~ ~

Det er virkelig afhænger af programmet, hvis du ikke vil have nogen ringer på din produktion, så 60 er kravet, hvis du kan leve med ringene, 45, 30, endda 20 i værste fald formentlig OK
Husk, engang, kan ringe fremskynde jeres kredsløb en lille smule.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back