220VAC til 5VDC direkte

7

7rots51

Guest
hej

Hvordan vi kan konvertere 220VAC til 5VDC på ca 100mA uden transformer, er der nogen IC til at gøre denne opgave?

hej
du kan bruge fra bulk tændt regulator.also du kan bruge fra to kapacitans og en modstand, men denne metode er dangerouse og jeg kan ikke anbefale det.

100mA er et anstændigt beløb for strøm.

Jeg ville være at se på ved hjælp af en SMPS IC såsom en st Hugorm i en ikke isoleret tilstand.

http://www.st.com/stonline/products/literature/an/8480.pdf

Hvis du laver en kommerciel anvendelse sin sikkert godt at starte med appnotes at omfatte EMI skanne resultater for deres anvendelse.

oddbudman

hvad SMPS ICs er egnede til 5VDC ikke-isolerede forsyning fra 220VAC? (robust)

VIPer20 brug for mange eksterne komponenter, er der en mindre og kompakt IC?

Konvertering 220VAC direkte til 5VDC er meget farligt ... men stadig, hvis du ønsker at gå gennem den risiko ... så bare købe en Bridge Rectifier IC, tilslutte den til AC kilde ... dette vil give dig 220VDC ... så til at mindske denne 220V til 5V du kan bruge 7.805 Regulator IC, men jeg tvivler på denne IC ville fastholde så meget høj indgangsspænding ... så du kan komme med en række 78XX IC's for at få endelig 5V.

DO passe på, det ikke en rigtig HIGH VOLTAGE RISIKO

Venlig hilsen
Jamshid Dastur

laver du elektronik eller ...fyrværkeri????
sende 220v i dit 7.805 vil sprænge den med det samme ....

du kan se på mikrochip Application Note TB008, der forklarer, hvordan du konvertere uden at transformere
tilgængelig her
http://www.e-sonic.com/whatsnew/Microchip/power/TB008.pdf

100mA er helt lade sig gøre med sådan en teknik, men du får brug for en ganske stor kondensator.

yup ... Thats min pointe, at du ikke kan konvertere til 5 V direkte ... Thats hvorfor jeg nævnt, at der skal være en række chaing forskel 78XX ics ...
mikrochips solutin er god ...

Her er en anden skifter design.
http://www.powerint.com/PDFFiles/lnk302_304-306.pdf

Kondensatoren løsning vil arbejde, men jeg ville være forsigtig med at bruge det, hvis du er uerfaren.

Infact alle disse mønstre er ikke isolerede, og hvis du ikke ved, hvad du gør, du får stød, vil banen være levende.Du bør i det mindste køre alle design med en isolation transformer.

Hvis du stadig tror, den komponent-tallet er for højt for nogle af disse skifter design måske dette er et tegn på manglende erfaring, i hvilket tilfælde jeg vil virkelig anbefale brugen af en standard step down transformer / lineær regulator type løsning.

oddbudman

En mere enkel desing kan være en Zenerdiode og en begrænsning af modstand ...

U kan bruge det til en fast belastning ...

ive anvendt denne metode før, og det virker fint

i mit projekt, jeg blev bedt om at designe en skjult fejl i en trevejs-adapter (kvadratiske blok at stik i væggen med tre stikkontakter)
Det har tre hulrum inde kan bruges

så jeg brugte en for strøm en for TX og én for spole antenne

området var større end 5 miles på 170mhz FM

og jeg fordrevne omkring 1watt fra TX bord til spolen antenne dette var også forbundet med jorden via en kondensator til at give en smule mere stråling

Anyway jeg drevet det ved hjælp af en 10meg modstand til en bro ensretter
lavet af beskårne 1N4007

derefter en 470UF cap
derefter en anden 150K modstand og endelig til en 5V regulator
og en anden 100UF kasket også nogle undertrykkelse 10NF dyppet type keramisk caps

Du skal tilslutte en belastning, at det at kontrollere dit arbejde, når du går
så jeg simuleret en belastning med et par 1k modstande i serie
om produktion af regulator
og im sikker på, jeg kan huske de rigtige værdier her, men det afhænger af belastning
for 1watt Jeg har brug for omkring 500mA så 78L05 var lidt varmt, så jeg limet den til jorden også at trække varmen ned i benet, da der er ganske lidt af metal
derefter en klat overførsel pasta på det og også lavet en lille prik på det, før jeg løb den lim runde (superlim) for at give bedre termiske forbindelse

det dog stadig kører, hvis jeg sætte den i og ja jeg kan høre det fra atleast
den anden side af floden 2 miles eller så i beton

a nice trick behøver ingen anden energi end nogen bruger det
og perfekte forklædning

Som alle tidligere indlæg vil jeg gerne starte med at advare dig om risikoen for en strømforsyning som denne.
Døden er ikke permanent, og hvis din heldige, kan det stadig gør ondt som ind i helvede.
Enkleste ville være en simpel SMPS.
Berigtige, bulk condensator ( bias levere til controller) Uout = Vin / arbejdscyklus.Output kondensator.
Men lad mig tilføje dette - fejl = eksplosioner !!!!!

Hej,

Du kan bruge en kondensator kredsløb givet i nedenstående link

DET ER farlig, fordi den er ikke isoleret fra lysnettet

http://www.aaroncake.net/circuits/supply5.asp

Se vedhæftede fil for ref
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back