24v, 7,5 A regulator for lineære strømforsyning

S

simo

Guest
Hi guys! Kender du nogen virksomhed giver en 24V 7,5 A regulator for lineær strømforsyning. hvis du kender anbringender email mig linket, selvom du fundet 24V 4A regulator for en lineær PS. tak fyrene

Er det _have_ at være en integreret regulator? Hvorfor kan du ikke bruge et par eksterne komponenter som en velnæret PNP transistor til bogstaveligt talt tage varmen? Bert

Jeg foreslår u at bruge enten LM 317h eller 7824 regulator afhænger indgangsspænding. Tilføj en transistor 2N 3055 som Darlington etape på outputtet. Brug to flere modstande til at øge spændingen til 24,7 for 7824, og dette gælder også for LM 317. Ingen andre nødvendige komponenter og al den varme overføres til transistor, men det er ikke kortslutningssikker. MP

Nogle gamle design bruger standard LM317T for eksempel at gøre dette. Amatør elektronisk magasin har artiklen med sådanne design (jeg ser en med 10A eller 20A output, kan ikke huske præcis ...) Faldet bør holdes så lavt som muligt for god drift af disse forsyninger for at minimere spredning. Løsningen med myndighederne parallelt har denne karakteristiske (jeg brugte det i 2 og 3 regulator i / /): Bør omfatte små modstand mellem hver produktion af regulator og globale positive produktionsgab. Denne modstand vil sikre, at opkræve er lige reparted, kan andre kloge en regulator håndtere alle lasten, eller værre sagsmængde kan ændre sig meget hurtigt betwenn regulator og en regulator (selvom regulatoren er beskyttet) vil mislykkes ... Til conterblance denne modstand, for justerbar regulator, der bruger en brøkdel af udgangsspænding, kan udgangsspændingen skal træffes på den globale produktion (efter små modstand) og ikke direkte på produktionen af hver regulator. Men man skal være opmærksom, det kan også gøre mærkelige ting, hvis regulator er virkelig i lukket sløjfe ...

hvilken slags pakke kan bruges, når den nuværende er så meget større.

bruge en metal-backed monteret pakke. 24v * 8A betyder omkring 200W. Du bliver nødt til at læse magten MOS datablade for at finde ud af, hvem kan håndtere 200W - Jeg bruger ikke linears for denne meget magt. hvorfor ikke bruge en DC-DC konverter? Deres magt MOS vil være meget mindre, og den samlede effektivitet vil være langt højere. du kan måske endda være i stand til at finde en med indbygget strømforsyning MOS! Prøv Intersil til disse high-power switchers.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back