3 til 5V processor pin til at køre en 12 V dc motor

N

ng wei

Guest
kunne nogen behage hjælp finde ud af, hvad der er specifikationen af ledningsadskilleren at bruge???(Dens en-systemer forundersøgelsen problem, og jeg er ved at løbe ud af tid .....)Lagt efter 41 sekunder:vedlæg koden for den ic til at bruge .....Lagt efter 5 minutter:kredsløbet diagram er vist nedenfor, men du bare ignorere de værdier
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

bare ignorere de værdier og fortælle mig, i varespecifikationen for en 3 til 5V processor pin til at køre en 12 V dc motor ..............nogen behage hjælp mig .....Lagt efter 1 minut:for Darlington transistorer det skal være TIP102 og TIP107 ikke EKG 264 og FCG 263 .....Lagt efter 1 minut:Jeg beder disse spørgsmål på grund af svagheder i kredsløbet maker 2000-softwaren ... det har ingen specifikation, der er pålagt kredsløb ....der er for dårlige ...Tilføjet efter 3 minutter:Jeg surfet internettet til så mange typer af isolator specifikation til at passe dette kredsløb, der er (3 til 5V processor pin til at køre en 12 V dc motor med optoisolators og halvdelen h bro), men til ingen nytte ......... .nogen .... HVEM SOM HELST behage hjælp mig ..........Lagt efter 2 minutter:Ja, jeg ved, at banen simulation virker, men hvad med PRAKTISK Hands On DESIGN .............er det gennemførlige????Lagt efter 10 minutter:anvendte optoisolator er uden base forbindelse ............

Som optoisolators du kan bruge en tilgængelige enheder - med eller uden base pin ..
For eksempel: 4N25, 4N36, CNY17, H11A1 og så videre ..

Jeg antager, at hvis motoren er, der skal leveres af 12V, V45 12 V og V46 = 0V ..
Dernæst Q1 den er opstillet i omvendt konfiguration - det er PNP transistor og emitter skal tilsluttes 12 V ..
..

Men har du ikke brug for det på alle

..
Bare tilslut den ene side af motoren til 12 V og brug kun Q2 (NPN) tilsluttet mellem motor og 0V ..
Og den sidste ting, hvis du kun bruger Q2 som motor driver, du selv behøver ikke optocoupler - i bunden af Q2 kan være direkte drevet fra en microcontroller's pin (valgfri pullup modstand) ..Det er det hele ..
http://itp.nyu.edu/physcomp/Tutorials/HighCurrentLoads

Regards,
IanP
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back