30 sekunder timeren ved hjælp af 7 segment

D

dnhuruag

Guest
hi ... Jeg har brug for hjælp til mit projekt ... Jeg bruger en PIC16F877A og min compiler er MikroC fra mikroElektronika ... Et af kendetegnene for mit projekt er, at det bruger af 30 sekunder timer ved hjælp af to 7 segmenter ... hvordan man gør det? Jeg ville være taknemmelig nogen form for hjælp ... tak på forhånd ... og mere magt ....

Ønsker du at designe uret helt eller bare vise 30 sekunder i 7 segment ...

tak for svaret ... Yah ... bare kun de 30 sekunder timeren og ikke hele ur design ... Jeg tror, jeg ville bruge to 7-segment, men mit problem er hvordan jeg kommer til at gøre det, og hvordan man kan falde sammen uret i real time clock ... Jeg bruger en mikroC compiler ... håber du kan give mig nogle ideer ... tak på forhånd og mere magt .... :)

Jeg er ikke bekendt med mikroC compiler. Men jeg kan fortælle u noget .. Hvis du skal blot programmere eksisterende timeren at tælle 30 sekunder, kan du bruge timeren instruktioner for at gøre det køre i 30 sekunder, hvor du vil få produktionen i hexadecimal værdier, som du kan konvertere til BCD og derefter bruge IC7447 til konvertere det til 7 segment format .. Hvis du skal til at designe en brugerdefineret timer, du har brug for at få uret signal om microcontroller og bare lave en tæller til at tælle nej. af ur signals.Since uret periode af microcontroller er kendt, skal du beregne, hvor meget cyklusser gør det nødvendigt at foretage 1 sekund. På denne værdi gør tælleren nulstilles og bruge en anden counter til at holde styr på seconds.Now Du behøver kun at få produktionen af den anden imod display.Make tælleren at være reseted efter 30 sekunder ...

Ahhh ... så det er, hvordan det går ... tak for ideen .... hvis det er ok med dig, kan du give mig et eksempel på kode, så jeg kan eksperimentere med det. så jeg kan fuldt ud forstå driften .... Tak igen folk .... :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back