3Phase inverter fra Single Phase Forsyningsagentur

A

andreafog

Guest
Hej til alle!
Jeg
har et spørgsmål vedrørende denne interessante argument.

Jeg vil gerne bruge en ensretter broen (med kondensator) til at rette op på en AC enkelt fase udbud og derefter bruge DC BUS, om jeg
har fremstillet til at køre en motor med en inverter.Hvis mine antagelser er korrekte den resulterende spænding anvendes på motoren vil være lavere end ved hjælp af en DC BUS indhentet fra en 3-fase ensretter.
Hvordan bliver den opførsel af motoren?Det vil have en reduceret drejningsmoment, nedsat hastighed eller hvad?
Inverteren, at jeg gerne vil realisere, er baseret på Freescale MC3PHAC.

Thanks in advance.
Ciao

har vi 2 config for 3-fase system.
en af dem fremstiller 310VDC og andre 540V.
i den første sag, vi dont have betydelig forskel.
i andet, når sammenligne, vi har en lavere spænding i 1-fase system, (310/540 = 1 / √ 3 = 0,58),
og vi skal have om 50Hz/1.7 = 29Hz max for normal motor kører.
hvis hyppighed gå højere end 29Hz, produceret turque faldt.

Hilsen
Davood

Tak Davood!

Her
er præcis, hvad jeg vil gerne vide!Før du starter udviklingen af dette projekt har jeg for at være sikker på, at jeg kan indse det fysisk.

Så med min konfiguration (se vedhæftet fil), jeg er nødt til at bruge en max levering frekvens 29Hz at have fuld drejningsmoment, men på denne frekvens motoren ikke kan køre på fuld hastighed.For at nå denne hastighed jeg nødt til at deflux statoren, gør dette fremkalder en reduktion i th produceret drejningsmoment.Am I right?

Tak igen
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

i denne konfiguration til alle frekvenser under 29Hz (med 220V) kan du få maksimalt drejningsmoment.men udgangseffekt (motorakslen magt) proporatinal til [drejningsmoment * rotation hastighed].
i andre ord udgangseffekt proporatinal til frekvens (ved konstant moment).
Det betyder, du kan få maksimalt 58% [29/50] maksimale udgangseffekt motor.Lagt efter 14 minutter:Vigtig bemærkning:
Hvis du bruger 3-faset motor, som den normale spænding er 380V i star-forbindelsen, kan du
anvende denne motor med delta konfiguration på 380V/1.7 = 220V ved fuld udgangseffekt.

Davood Amerion wrote:Vigtig bemærkning:

Hvis du bruger 3-faset motor, som den normale spænding er 380V i star-forbindelsen, kan du

anvende denne motor med delta konfiguration på 380V/1.7 = 220V ved fuld udgangseffekt.

du kan se nedenstående link: http://www.windstuffnow.com/main/3_phase_basics.htm
eller http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=16137

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back