4-20mA testeren

D

DrWhoF

Guest
Jeg har brug for en 4-20mA loop testeren.
Alle idéer er værdsat.

Od jakiegoś czasu w Sieci pojawiają się spekulacje, że firma Tibco ma być sprzedana (np. miesiąc temu wiadomość taką podała witryna Wall Street Journal). Okazuje się, że nie były one pozbawione podstaw. Rada dyrektorów tej firmy podjęła bowiem ostatnio decyzję o powołaniu do życia grupy roboczej, które opracuje "strategiczne i finansowe alternatywy" dalszego rozwoju korporacji, w tym możliwość jej sprzedaży.

Read more...

Hi DrWhof!

Brug en afslutning resistens på omkring 560 ohm, og brug en DC amperemeter til at kalibrere dit 4-20mA loop for:
1.Line regulering: Vary input spænding for en konstant belastning og
2.Load forordning: Vary belastningen for en konstant indgangsspænding.

Check yderpunkterne af måling i begge tilfælde.
Håber det besvarede dit spørgsmål!

Pige

Jeg har mødt en dejlig lille kredsløb baseret på PICAXE-08M ..det er 4-20mA nuværende loop testeren ..
Så uden yderligere bemærkninger,
og tage et kig på vedlagte kredsløb og dets beskrivelse ..

Hilsen,
IanP
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Vedhæftet er koden for 4-20mA projekt ..

Hilsen,
IanP

Jeg har PICAXE18X.Vil denne kode arbejde uden ændringer?

Ud over deres fysiske størrelser (antal knappenåle og program hukommelse) der er også små forskelle i de grundlæggende kommandoer ..
Men jeg kan ikke se nogen grund til, at PICAXE-18x ikke kunne anvendes i denne ansøgning ..
Bare verificere navnene på input og output, og du bør fastsættes bøden ..

Hilsen,
IanP

Denne software bruger "pin3" som push-knap (nulstilling) input og PICAXE-18-X har ikke "pin3" ..se billedet nedenfor ..
Du er nødt til at ændre det til, siger, PIN2 (andre muligheder er: 0, 1, 6 og 7) ..

Hilsen,
IanP

Det er korrekt, PIN2 = IN2 (ICS pin 1) ..
Sørg også for, at du tilslutter den resterende input / output benyttes i dette projekt til de relevante PICAXE-18x ben ..

Hilsen,
IanP

PICAXE-08M kredsløb har 5V spænding regulator.
I min test kredsløb jeg bruge 3x1.5V batterier.
Softwaren bruger nogle værdier for 4, A2 og 20mA.Er de relateret til 5V levering?

De tal, du nævnte, er blevet udvalgt med henvisningen til 5V levering ..

PICAXE analoge indgange er nævnt V levering ..se billedet nedenfor ..Derfor bør du bruge
5 V som din strømforsyning, og de bedste ting at gøre, er at vælge 78L05 spænding regulator med output spænding så tæt på 5V som muligt, eller ansætte justerbare regulator såsom LM317 (L) og justere spændingen til 5,00 V ..

Hilsen,
IanP

Jeg har dette kredsløb kørende, men med nogle problemer.
Det begynder med 4.9mA og efter der trykkes på nulstillingsknappen, går op til 12.9mA og yderligere til 21.0mA derefter tilbage til 0mA og LED blinker.
Den samme situation gentager, hver gang jeg trykker på knappen.
Hvorfor ikke starte fra 4.9mA op til 21mA og tilbage til 4.9mA og så videre?

Hvordan kan jeg kalibrere løbende fra 4.9-21 til 4-20mA?

Software bugs ..

I LOOP0 ændre værdien fra 444 til 244 ..

I NEDFRYSES, efter linjen:
hvis W3 <70 ...
tilføje:
hvis W3 <45 derefter tweakup

Med disse ændringer er gennemført, efter indledende 4mA (eller deromkring) - om magten på - når du trykker på knappen PICAXE bør starte cyklen, og de synker nuværende skulle stige til 12mA (eller deromkring),
skal du vente et stykke tid, og anledning til 20mA (eller det) og den falder ned igen til 4mA (eller deromkring),
skal du vente et stykke tid og fortsætte cyklus ..

Hvad angår kalibrering er bekymret, W4 er ansvarlig for de nuværende niveauer:
W4 = 80 for 4mA
W4 = 244 for 12mA
W4 = 408 for 20mA
Hvis disse værdier ikke passer forsøge at ændre dem / - så meget som krævet ..

Hilsen,
IanP

Mange tak for din hjælp.
Jeg modificerede 2 af 3 af værdier og nu har jeg 4mA, 12mA og 20mA.
Når jeg trykker på start-knappen kredsløbet begynder cykler og en cyklus tage omkring 40'erne.
IanP
endnu en gang mange tak.

enhver alternativ ved siden
vha. PICAXE?det
er temmelig svært at finde den i mit område.måske 8051 eller AVR?

Dette projekt kan realiseres med en microcontroller, især dem med ADC blokere og PWM modul bygge-in ..
PICAXE har alle de ovennævnte plus det er meget let at programmere (BASIC) ..
Prøv at finde ud af, om der er en forhandler eller andet sted i nærheden af dig ..listen over internationale distributører er tilgængelig på:
http://www.rev-ed.co.uk/picaxe/

Hilsen,
IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back