40MHz krystal virker på 13.33MHz?

C

cdcll

Guest
Jeg vil gerne gøre MCU W77E58 arbejde på 40MHz, men min oscilloskop vise krystal værker på 13.33MHz, hvorfor?
nogen kan hjælpe mig, hvordan man løser det?Tak!

hi ..partier kvarts ovenfor 10mhz værker på overtone frekvenser ..f.eks 50mhz er
5. overtone af 10mhz bas freq quarts ...Deres sag er
3. overtone

hilsen

annullere

Hej annullere,

Thanke Dem for Deres hurtige svar!og som De sagde, min sag er
3. overtone, men hvordan kan jeg få det til at fungere på 40MHz?Kan du give mig detaljeret forslag?

BR,
cdcll

Jeg er ikke sikker ..Jeg vil gøre tunet kredsløb for 40mhz og tilslut den så ursignal ..

Prøv med en anden krystal.Der er serielle og parallelle typer og måske din MCU accepterer kun en af de typer.Prøv at foretage ekstern generator med 7400.

at bruge xtal over 30 MHz, skal du tilføje en xtal buret til enhver PCB design

eller som ovenfor siger konstruere et særskilt oscillator
undgaa dog en 7400 som max båndbredde er 20mhz (om en god dag)

i stedet bruge en xtal oscillator i en dåse (square 4 stifter)
enhver oscillator over 20 MHz, jeg har set værker denne måde for høj hastighed RISC

Eller det er bygget, er en firkantet bur off grounplaned PCB blyfolie område
og xtal sin selvstændige er blot et "chip xtal" fremstillet af glas med xtal embeded og også har 4 ben, så jeg gætte er en mini type af metal Cass veriety

med kvadratiske tilfælde output
du behøver kun levere en (ur i pin) pin af mikro direkte eller via en 10 pf capoftest intet af dette spørgsmål med overtone xtals
du dybest dont have den rigtige type
men der er for mange uncertanty surround din grounplane
og xtal bur (PCB folier fly osv.) da disse er virkelig virkelig er brug
at få en ren 40mhz
Men rækkevidden kun vil vise dig det største luftfartsselskab
Jeg hader overtoner luftfartsselskaber spækket med freq du har brug for
Derfor vil jeg foreslå kvadratet kan skrive
da der beslutningstagere stolthed selv
er på ren produktion i en fundimental freq den siger det er

Et eksempel er næsten alle 386 bundkort vil have en 30 MHz eller 20 MHz en ...De er overalt
så reglen skal genbruge gamle's

der spec er lette at finde og de har en fælles standard for pinout

fra en sådan kan skrive, kan du køre 20 chips ure behov uden problemer
eller buffer chips
tilføje yderligere buffer vil mange flere ....

en anden ting, der bekymrer mig, er 13.33mhz

Dette er en mærkelig freq

som du den xtal har spekuleret dårligt

prøv bare turering det runde

og som et generelt punkt at bemærke

den anden uge en kammerat bragt hans gamle Nintendo med tre syge cargtiges

efter at jeg har åbnet cardrige Jeg har bemærket en resosonator

så jeg slå det omvendt

pluged i første og væk spillet gik

simpelthen med tiden den freq havde flyttet
fordi atommasser vandringer havde flyttet impuritys i udstyr materialer alle til den ene ende

så nu, at cartride vil arbejde for et par år

samme gælder for de fleste radioer og andre mikro-drevet stuffhvis det dosnt arbejde eller er en smule tempremental
kontrollere ved at dreje uret enhed (xtal eller resonator) runde den anden vej

arbejder for videooptager mikroer faktisk nogen
selv nogle computere 8bit arbejde igen ordentligt, når dette er gjort

esp lavspændingsinstallationer enheder gerne keyfob for bilen dør

hvorfor få en ny konto (symptomer er vel det anvendes til at arbejde ok så det var intermitterende så stoped jeg byttet batteriet, men stadig det dosnt arbejde)

slå resonator runde, og det vil

Det symantic er denne

en frossen flod vil medbringe større bolders, og halvdelen af de streams seng sammen med den, mens en varm floden, fører kun et par et par fødder
hjerteligt floden vil bære mere, fordi varmt vand strømme hurtigere (er mere viscuos?? stavemåde kan være dårlige)
så når du udsætter disse anordninger til temps gerne vinter og sommer
Det impuritys flytte hurtigere i floden af 4mhz

Du skal så krystal korrekt.Tag et kig på dette faktablad:
http://www.raltron.de/products/pdfspecs/crystal_hc-49_short.pdf
vil du se at en 40MHz-krystal er tilgængelig i den grundlæggende mode (40MHz) og som
3. overtone krystal.Begge krystaller er mærket "40MHz".Så bare angive din ordre "grundlæggende" - så det skal fungere.
For højere frekvenser> 48 MHz kun overtone krystaller er tilgængelige, Thats højre.
PS: det afhænger ikke af den belastning, kapacitans ( "parallel" eller "serial").Dette blot påvirker nøjagtigheden en lille smule.Hilsen
Mik

Kære alle,

Min leverandør sagde krystal jeg brugte er
3. overtone, og de ikke har den grundlæggende tilstand krystal> 30MHz.
Jeg har forsøgt at gøre kondensatorer mindre (5pF), og sætte en parallel modstand (6.8K) til krystal, men det stadig arbejde på 13.33MHz!Kan du foreslå en melodi metode (justere kondensatorer & modstand?) At gøre det arbejde ordentligt?
Jeg tror, at krystal bør OK til 40MHz, og jeg er nødt til at ændre mit design, ellers overtone krystaller har ingen nytte?Jeg forstår, at det vil få nogen sådan problem, hvis jeg bruger en oscillator i stedet for krystal, men nu, at jeg støder på dette problem, vil jeg gerne finde det ud til at forbedre mig selv.
Jeg søger forword til dine forslag.

Venlig hilsen,
cdcll

Hej

Den bedste måde er at forsøge at forhindre det i oscillerende på de grundlæggende 13.33MHz ved at indføre nogle tab ved hjælp af en fælde ved denne frekvens til GND eller Serie band pass.

Til din frekvens en 1.2uH inductor og en 120pF kondensator i serie tilsluttet et sted i feedback stien til GND vil genlyd på ca 13.33MHz.

En anden måde er at placere en 1.2uH inductor og 12pF kondensator i serie med krystal.Kredsløbet vil derefter lettere oscilate på harmoniske freq af 40MHz.

Brug af en tank kredsløb tunet til 40MHz, når du bruger en transistor oscillerende tidspunkt vil øge gevinsten ved at hyppigheden og sænk den uden for dette bånd.

Dette er meget almindeligt med nogle ældre CB krystaller hvor, hvis du prøver og køre krystal ikke i den rette konfiguration det vil oscilate på 1 / 3 af 27MHz.

E

comeon

gå få en 40 MHz kan skrive
5 mod levering en forbindelse til GND trække OSC omskiftet pin høj

og ud kommer 40mhz kun

sparer du sorg med tunet kredsløb

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back