4x7 font kode for MAX6953

P

philmod

Guest
Jeg bruger en 8051 for at kontrollere to MAX6953 kørsel fire 5x7 viser, at den fungerer rigtig godt, det eneste problem jeg har, er de skrifttyper er for tæt og jeg nødt til at holde 5x7 skærme physicaly side om side.Har nogen en have nogen brugerdefinerede 4x7 font-kode, store og små bogstaver alfanumeriske tegn.Mit program er i forsamling.

Tak

Hi philmod

Du gav ikke op fra din sidste anmodning: ftopic149183.htmlGodt forsøge at bygge det med dette lille program

or downloaded from hereDu kan besøge webstedet
eller hentes herDet var udviklet til LCD-skærme er baseret på HD44780 controller, så derfor
har de hex byte, der vises på kolonnen straks på højre side af matrix område er kodet efter den slags displayet.
Men du kan bruge den til at strække din karakter fra 5 kolonner til 4.
Som jeg fortalte dig før, ville det være umuligt for en bred karakter gerne M og W.
Ud over at inde MAX6953 ikke vil passe til alle store og små bogstaver alfanumeriske tegn (kun 24 user-definerbar tegn)

Fordi inde MAX6953 tegnene er gemt med 5 bytes per karakter, efter påfyldning alle de nødvendige point i den matrix,
forestil skærmen drejes med uret med 90 grader.
Nu kolonnerne vises horisontalt og du kan starte kodning fra venstre til højre, med mest signifikante bit til venstre.

7F -
1. kolonne til venstre
02 -
2. kolonne
0C -
3. kolonne
02 -
4. kolonne
7F -
5. kolonne

Nu forsøger at strække den "M" karakter til 4 kolonner.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tak jeg vil prøve det, og fortælle dig, hvordan jeg gør.

i lignende situation, jeg har brugt denne font:
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Du kan også bruge nettet i Microsoft Excel til at oprette karakter og derefter udtrække de associerede hex koder for hver linje, vandret og / eller vertikalt.Du kan også bruge Excel til at skrive de koder ud til en fil i samlevirksomhed af C-format, der kan indarbejdes i processor software.Denne idé blev undfanget ved Alberto Ricci Bitti og du kan se ovenstående gennemførelse i mit design idé i EDN
http://www.edn.com/article/CA207103.html?spacedesc=designideas

Hele konceptet er udviklet sig til en komplet ansøgning (sammen med en langt mere detaljeret forklaring), hvor en pixel i nettet kan tændes og slukkes ved at dobbeltklikke på det tilhørende Excel celle i min bog:
"Excel ved Eksempel: En Microsoft Excel Kogebog for Electronics Engineers", som offentliggøres af Elsevier / Newnes ISBN 0750677562.

Jeg håber, at annoncen ikke fornærme.

-Aubrey Kagan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back