500W sinus inverter, 3 spørgsmål

J

jolly_girl

Guest
hej alle ... mit projekt er at designe en 500W sinus inverter. : Idé: med batteri backup. så jeg hv at designe en batteriopladning kredsløb og derefter SPWM inverter. til 500W, ved hjælp af m en 120Ah blybatteri. så jeg skal bruge en konstant strøm af ca 12A på omkring 14V at oplade d batteriet. Det er her jeg har brug for din hjælp, hvordan kan jeg designe en konstant strøm kilde på dette spændingsniveau. 2. fase er: Inverter. min partner arbejder på det. Dette er wat hun foreslog mig ---> 1.We 'll generere sinusbølge (50Hz) og trekantede bølge (10kHz) ved hjælp af XR2206 2. sammenligne dem med LM311 til at generere vores spwm signaler 3. bruge en optokobler til at give disse impulser til vores MOSFETs Så .. wat synes du ... er denne ordning gonna arbejde eller er der nogen bedre måder at gøre det: idé: m venter for ur forslag .. thanx: D

thanx Sameer, jeg tror, det vil tjene mit formål ... n wat abt vedligeholdelsesladning .. Jeg vil bruge omkring 300mA strøm til, at der på ca samme spændingsniveau. Jamen jeg tror, at dette kredsløb vil også tjene mit vedligeholdelsesladning problem ... Batteriet vil trække mindre strøm når den er fuldt opladet n dette kredsløb vil nemt give det ... isnt det? .. eller er der noget andet u ønsker at tilføje thanx

Først og fremmest, du er ikke vil bygge en ren sinus bølge inverter, da de er yderst komplicerede. [Size = 1] Også det ser ud som kvinder i Indien er klogere på det tekniske område og derefter her hmmmm. [/Size]

yaa thats ritus smeezekitty ... m ikke sigte mod en ren sinus bølge, men atleast ved hjælp spwm (na par filtre) jeg kan have noget sinusbølge .. isnt det! 1 ting mere jeg var nysgerrig abt var, at min inverter output vil være nogle pulser (med variabel bredde) på DC-niveau på 12V eller mindre, så jeg bliver nødt til at bruge en step-up transformer n det er her, jeg tænkte på om dette xformer kommer til at fungere fint ... Jeg mener problemer med mætning n opvarmning på grund af harmoniske vil være der .. wat kan gøres i denne sag?! Jeg har virkelig brug ur hjælp tech-hoveder .. gør nogle forslag. thanx [size = 1] n ja .. kvinder i Indien er smart i tekniske område også:) [/size]

Indtast Tja, hvis du mener bruge output filtrering til at vende firkantet vinke til sinusbølge, vil du miste en masse strøm at gøre det. orlov RET

Den 10kHz bølgeform er moduleret på 50Hz ved PWM. Så det er ikke en firkantet bølge. Det er let at glatte det til en ren sinus-bølge med en Lowpass LC filter. De fleste invertere bruge en høj frekvens magt oscillator og en lille ferrit transformer derefter rette og filtrere det til at gøre 330VDC. De bruger højspænding mosfets'ne og skifte dem med PWM.

"De fleste frekvensomformere anvender en høj frekvens magt oscillator og en lille ferrit transformer derefter rette og filtrere det til at gøre 330VDC. De bruger højspænding mosfets'ne og skifte dem med PWM" thanx audioguru, men jeg tror, denne ordning gonna ba lidt svært for mig. kan u foreslå mig noget at generere spwm pulser bruge nogle IC'er eller funktion generatorer .. thanx ..

Mest rene sinus-bølge invertere bruge en TL494 PWM controller IC. Skifter højspænding mosfets'ne til og fra på en høj frekvens fra en 330 VDC forsyning lavet med en effekt på høj frekvens oscillator, som er optrappet med en lille ferrit transformer, en ensretter bro og et filter kondensator. Så den høje spænding højfrekvente PWM signal glattes i en ren sinus-bølge med en lille ferrit LC filter. Det er let for det at have sin udgangsspænding reguleres. Hvis det er for svært for dig så design eller kopiere en firkantet bølge inverter, som blev brugt for 40 år siden. Dens udgangsspændingen er ikke reguleret. Mange moderne elektroniske produkter ikke virker, når strøm fra det.

oki så ... Hvis dette er Wat, det tager så vil jeg gøre det ... kan u pls knytte nogle skematiske for dette .. m også søger, men siden u kender det godt u kan afgøre, hvilken en er bedre .. n bare en ting mere jeg ønsker at vide er, at Wats galt med den metode, som jeg nævnte i mit første indlæg (ved hjælp af xr2206 osv) thanx.

[Quote = jolly_girl] Jeg vil gerne vide, er, at Wats galt med den metode, som jeg nævnte i mit første indlæg (ved hjælp af xr2206, osv.)? [/Quote] Vil du? Wats? Det TL494 har en trekant-bølge generator og en komparator. Det har også kredsløb til at give nogle doedtiden forebygge både produktion transistorer fra at blive tændt på samme tid. Det har også en 5V spændingsregulator. Det har også fejl forstærkere og feedback, der kan regulere udgangsspændingen. Så hvorfor ikke bruge den i stedet?

Sry for lyst til at .. Wats .. ting. ya m studerer TL494 n det ser ud til at være en bedre løsning .. thanx .. men m stadig halter i ledningsdiagram for operationer .. kan u hjælpe mig med at .. pls. thanx

Min elektricitet er meget pålidelig, og jeg ikke gå ind i buskene for jagt, så jeg aldrig har brugt en inverter. Også jeg har aldrig set en TL494 IC. Undskyld, jeg er ikke interesseret i at gøre en inverter, når billig kinesisk dem er tilgængelige.

Rofl rofl på det sidste svar ... Hun er typisk Indo-asiatisk pige vide noget, og beder om en kogt ting: d

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back