50ohm UHF antenne til håndholdt udstyr

J

Jenya86

Guest
Jeg er nødt til at designe en 50 ohm UHF antenne for RFID-læser-modul, der vil blive indlejret i håndholdt enhed. Denne antenne skal være så lille som det er muligt. Så kan du hjælpe mig, hvad skal jeg være opmærksom på? Hvad skal man starte med? Takket være en masse)

Det afhænger af hvad du allerede kender. Du skal være fortrolig med elektrisk teori og RF-basics. Så har du brug for at have en vis forståelse for, hvad der er antenne, og hvordan det virker. Til dette kan jeg anbefale dig en bog Antenne til alle applikationer (hvis jeg husker titlen rigtigt, men det skal være meget tæt på). Der vil du finde en god forklaring på antenne grundlæggende, hvad der er antenne, strålingen modstand og stråling effektivitet. Der er også gode kapitler om forskellige typer af antenner. Alle disse værdifulde oplysninger blev skrevet til almindelige antenner, mens RFID kan kræve forskellige betingelser, nemlig tæt felt, når afstanden mellem antenne og RFID-tag er mindre end nær område zone. Afhængig af ansøgningen, kan antennen retningsvirkningen være meget vigtigt for RFID. Der er ingen opskrift på alle situationer. Du kan også prøve at gøre søge efter RFID-antenner og applikationer. Der er nogle virksomheder, der gør RFICs og endda antenner til RFID. Mange af dem har application notes og andre nyttige oplysninger.

Hej Jenya86 RFID-læser for det meste bruger loop antenner. Tjek denne hjemmeside for detaljerede oplysninger. http://rfid-handbook.de/forum/list.php?4 Også finde IEEE papirer, er det en god ting at starte, når du er ny, siden du kommer til at vide, hvordan folk gør det. Jeg håber dette hjælper dig. Abhishkabs

Mange tak for at være så hjælpsomme og lydhør. Jeg vil søge og studere information fra de links du gav mig) [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 18 minutter: [/color] [/size] og et generelt spørgsmål: hvad er de almindelige størrelser af sådanne antenner ? hvor lille kan det være? Thanks.

Jeg tror, du henviser til en ISO 18000-6 appplicaton. Generelt cirkulær polariseret dipol par eller plaster antenner foretrækkes. λ / 2 (ca. 15 cm) er en naturlig dimension for disse antenner, men du kan opbygge mindre patch antenner med høj Er substrater. Jeg har for nylig set en omkring 4 eller 5 cm diameter patch antenne er udviklet på et universitet.

For at Jenya86, kan størrelse variere en masse. Fra fuld størrelse som normalt er en smule mindre end halvdelen af bølgelængden til flere hundrede gange mindre. For eksempel for nogle medicinske transceivere, der designet til at gå gennem kroppen skrifter det er faktisk flere hundrede gange mindre end normale antenne størrelse, men dette tilfælde er ikke typiske. Normalt har du nogle MRD drevet begrænsninger og skal designe noget, der vil være den bedst mulige tilnærmelse til disse krav.

Kan nogen hjælpe mig please! Jeg har brug for denne bog, men at jeg fandt kun at købe det! Måske nogen ved, hvor jeg kan downloade det til at læse online gratis!)) Antenna Theory and Design, 2. udgave, af Warren L. Stutzman, Gary A. Thiele.

Jeg tjekkede mit bibliotek. Desværre er der ingen denne bog. Vidste du søgte Bog Upload / download del af dette websted?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back