555 som VCO diagrammer ..

C

carsein

Guest
Hej, Lige nu er jeg får et lille projekt af min underviser til at gøre en VCO fra 555 timer. Den frekvens på de VCO er 10 kHz. Jeg har allerede læst anvendelsen notat af de 555 timer og forsøgte at simuleret det med PSpice. Der er 2 problemer opstår, når jeg forsøger at simulere det: 1) Der er en forsinkelse i produktionen bølgeform. Hvordan kan jeg gøre det starter præcis ved 0 s? 2) Jeg har fulgt alle beregninger fra anvendelsen noten. Men jeg kan ikke få 50% duty cycle, og frekvensen er ikke 10 kHz. Jeg håber jer kan hjælpe mig med dette. Her har jeg vedhæftet et resultat af output bølgeform af de 555 timer. View attachment 51781

carsein, Hyppigheden af ​​oscilator er defineret af lignende kanter (stigende eller faldende) Det billede du har postet ser ud til at have en afgift på 50%. Du skal huske, at selv UC oscilators ikke har en præcis 50 pligt. +++
åh .. det er faktisk 50% duty cycle? Ked af at jeg er meget newbie til dette .. og ved du, hvorfor der er en forsinkelse på outputtet bølgeform?

Nogle programindstillinger noter er ikke præcise, og er bekymrede bare for første tilnærmelse. Hvis det er muligt, poste linket af IC fabrikanten et her ... + + +

Der er så meget litteratur på internettet for de 555 timer, som jeg spørgsmålstegn nogens forskning evner, når de spørger om det her; Google ikke arbejde, hvor du er? Ikke desto mindre vil jeg tilbyde to hints i forhold til ansøgningen tone, du har: 1. Vælg komponent værdier at gøre oscillator centerfrekvensen 10kHz når styrespænding er 65% - 70% VCC, 2. VCO og spænding-til-frekvenskonvertering er ens begreber.

Tak for dit hint .. for ovenstående billede (1. post) .. jeg kun tilslutte en kondensator til styrespænding .. og nedenfor er billedet af produktionen bølgeform efter jeg tilslutte en puls spænding til styrespænding .. dens ser bedre ud end før .. men der er dog en forsinkelse .. View attachment 51784

her er i App. Bemærk: carsein, Unnafortunatelly, does't dette dokument bringe informationer om vifte af udgangsstrøm. Denne tolerance kan forklare din upræcist resultat. Med hensyn til forsinkelse, er det meningen, forventes på grund lige før power-on, er banen ikke energysed + + +

carsein, Unnafortunatelly, does't dette dokument bringe informationer om vifte af udgangsstrøm. Denne tolerance kan forklare din upræcist resultat. Med hensyn til forsinkelse, er det meningen, forventes på grund lige før power-on, er banen ikke energysed +++
Tak for dit pågældende .. Nu kan jeg forstå, hvorfor der er en forsinkelse .. Timeren tager tid at producere output bølgeform .. Tak igen:)

Jeg forstår ikke, hvorfor en tidsforskydning i produktionen bølgeform bør være et problem. Det er bare, hvordan enheden fungerer. I ansøgningen bemærke, er der kun én VCO kredsløb, selv om det ikke navn som sådan: Figur 13, "Pulse Position Modulation". Du kan finde det med klarere waveforms i de 555 datablad. Men ifølge til 555 ejendomme, kan du ikke opnå en konstant arbejdscyklus med variabel frequency.You ikke fortælle om den påtænkte frekvensområde og duty cycle, så jeg kan ikke afgøre, om det kan være acceptabelt at sætte duty cycle til 50% for center frekvens.

Jeg forstår ikke, hvorfor en tidsforskydning i produktionen bølgeform bør være et problem. Det er bare, hvordan enheden fungerer. I ansøgningen bemærke, er der kun én VCO kredsløb, selv om det ikke navn som sådan: Figur 13, "Pulse Position Modulation". Du kan finde det med klarere waveforms i de 555 datablad. Men ifølge til 555 ejendomme, kan du ikke opnå en konstant arbejdscyklus med variabel frequency.You ikke fortælle om den påtænkte frekvensområde og duty cycle, så jeg kan ikke afgøre, om det kan være acceptabelt at sætte duty cycle til 50% for center frekvens.
for den tidsforskydning, det er min misforståelse .. ked af at jeg designe mit kredsløb ligesom figur 6. Den påtænkte lock-in frekvensområdet er 9,5 kHz - 10,5 kHz.

Har du overvejet at læse andre datablade, for eksempel: [url = "http://www.national.com/ds/LM/LM555.pdf"] http://www.national.com/ds/LM/LM555. pdf [/URL]?

Figur 6 er ikke diskutere en frekvens kontrol input. Figur 9 c giver beregningen for figur 6, under forudsætning af en nominel styrespænding af 2 / 3 VCC. Hvis du ændrer styrespænding, vil duty cycle forandring, også.

Figur 6 er ikke diskutere en frekvens kontrol input. Figur 9 c giver beregningen for figur 6, under forudsætning af en nominel styrespænding af 2 / 3 VCC. Hvis du ændrer styrespænding, vil duty cycle forandring, også.
Ja .. til simulering jeg brugte til beregning af figur 9c .. Min Ra = Rb = 7,5 KB Ohm og C = 10nF

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 23:36 ---------- forrige indlæg var på 23:11 ----------</span></span>
Har du overvejet at læse andre datablade, for eksempel: Tak. Jeg vil tage et kig på denne datablade.

... Hvis du ændrer styrespænding, vil duty cycle forandring, også ...
Formentlig bare på et bestemt værdien af ​​produktionen af ​​told vil være helt nøjagtig 50%, som følge af ikke -linearitet af kondensator beregning. + + +

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back