555 Timers - random on / off tid

D

Davros

Guest
Jeg tror, jeg har set et sted, hvordan du kan bruge to 555 timere til at gøre en variabel output, der gør, at den høje og lave gange konstant anderledes.

Mener, at det er knyttet til produktionen af en til indgangen på den anden side.

Alle har en skematisk / websted med denne onfo eller er der en anden måde at gøre det?Tak

Walter Jung havde en IC Timer Kogebog år siden.Jeg
har aldrig set det online.

National Semiconductor plejede at have masser af 555 anvendelser i deres data bog.

Hvis du vil variabel timing af de 555 er du nødt til at tilslutte en variabel signal til Control Voltage input (ellers bruge ikke-lineære komponenter, ligesom en glødelampe lightbulb for en afgift eller udledning modstand).Og det eneste sted at få et varierende signal (det vil sige en analog varierende signal) er på timingen kondensator.

Så mit gæt er, at du bygge to monostables og slutte deres Control Voltage input til andre tidstællere timing kondensator.

Wackiness ensues.

ooops!ikke monostable, to astable multivibrators er, hvad jeg mente

Davros wrote:

Jeg tror, jeg har set et sted, hvordan du kan bruge to 555 timere til at gøre en variabel output, der gør, at den høje og lave gange konstant anderledes.Mener, at det er knyttet til produktionen af en til indgangen på den anden side.Alle har en skematisk / websted med denne onfo eller er der en anden måde at gøre det?Tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back