D
daveirl
Guest
Jeg sidder fast på et problem for en Telecomms eksamen har jeg kommer op.Jeg kender svaret er meget simpelt jeg bare ikke har en god tekst bog, så jeg har problemer med at finde det materiale, jeg har brug for at besvare spørgsmålet.Spørgsmålet er følgende:Kapaciteten af en digital mikrobølgeovn links øges ved at ændre gradueringsordning fra 64 QAM til 256 QAM.
Hvis den eksisterende kapacitet af forbindelsen er seks 5MHz kanaler med et signal til kvantisering støjniveau bedre end 44 dB, hvor mange video-kanaler kan transporteres i det nye system, hvis S / N er at være bedre end 50 dBJeg er ikke sikker på hvor du skal begynde, jeg tror, du får en stigning i 6dB, når du ændrer graduering, men hvordan beregner jeg resten?
Tak
Hvis den eksisterende kapacitet af forbindelsen er seks 5MHz kanaler med et signal til kvantisering støjniveau bedre end 44 dB, hvor mange video-kanaler kan transporteres i det nye system, hvis S / N er at være bedre end 50 dBJeg er ikke sikker på hvor du skal begynde, jeg tror, du får en stigning i 6dB, når du ændrer graduering, men hvordan beregner jeg resten?
Tak