7 seg. Vis en en FPGA board

K

keremcant

Guest
Hej, jeg forsøger at bruge de 7 segment displays på en Digilent Basys FPGA bord. Det har fire 7 segment displays tilsammen. Hver skærm har en anden anode pin værdi, men alle de skærme har samme katoden pin værdier. hvordan kan jeg vælge skærmen jeg vil bruge? I UCF fil eller i Verilog kode?

Den sædvanlige måde at styre flere skærme er ved at skifte som de enkelte display er 'aktive'. Så hvis du ønsker at vise 1234 på de fire skærme, du gerne: Tænd først vise Set output, der matcher nummer 1 i 7-segmentet kode Sluk først vise Set output, der passer til nummer 2 i 7-seg-kode Turn på anden skærm og så videre. Hvis du gør dette hurtig nok, ser det ud som om alle fire er tændt på samme tid .. Fandt denne awesome animation (udlånt af Seiichi Inoue) der forklarer præcis, hvordan det er vel at arbejde:
pic6_732.gif

okay, men mit spørgsmål er faktisk hvordan man kan tænde og slukke et display. Jeg mener tildeler jeg 0 på anoden og 1 på stifterne af katoden? ? Eller vice versa

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 20:38 ---------- Forrige post var på 20:34 - ---------</span></span>
for eksempel i animationen det virker som både anoder og katoden benene er tildelt 1, men bør de ikke være anderledes polariseret?

De røde er dem, der har strøm igennem dem, betyder det ikke varemærke, og som kegler på logik 1.

så kunne du give mig et lille eksempel på, hvordan man gør det? sige, at jeg har de to anoder: an1: P32, an0: P33, og katoder er P25, P16, P23, P21, P20, P17, P83 som i ABCDEFG. hvordan kan jeg vise, for eksempel, 12 på displayet? Jeg mener, hvordan kan jeg vise 1 på den første og 2 på den anden? for eksempel hvis jeg vil vise kun 1 på den første udstilling, er det noget i den retning:
Code:
 reg [06:00] seven_seg_pins; fo [01:00] anoder, altid @ (posedge ur) begynder anoder

Hej. Jeg har fået den Basys2 Development Board fra Digilent og startede med at programmere i VHDL ca 2 uger siden. Jeg lavede et par projekter, som allerede, ved hjælp af de syv segment. Du kan læse om dem, se en video og hente koden på min blog: [url = http://elec.tkjweb.dk/blog/2010/09/first-project-with-fpgas-seven-segment-display/ ] TKJ Elektronik »Første projekter med FPGA [/url] Venlig hilsen Thomas Jespersen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back