7800 familie

S

simonwai999

Guest
hej folkens
http://www.epanorama.net/circuits/psu_5v.html
på dette site det siger noget
hvis vi ønsker at få op til 1A af den nuværende fra 7805
vi har brug for at få en transformer, der kan levere 1A?
Har jeg ret?
Behage hjælp og tak

For 1A DC udgang, skal du typisk 1,6 A nominel transformer nuværende (i tilfælde af en fuld-bølge ensretter) for at kompensere for den form faktor.

FVM skrev:

For 1A DC udgang, skal du typisk 1,6 A nominel transformer nuværende (i tilfælde af en fuld-bølge ensretter) for at kompensere for den form faktor.

hej tak både for Deres svar
den første fyr sagde 1,6 A

og den næste fyr sagde

Hvis jeg var designer for 1amp løbende service, vil jeg tilføje mindst 25% margin og bruge en transformer bedømt mindst 1.25a rms.
Jeg forstår de fleste af de ting, u fyr sagde
tak

Hej simonwai999,

Beklager hvis svarene var forvirrende.Jeg ved ikke, hvor FVM fik 1.6a, men det er ikke en nøjagtig nummer.

Når du arbejder med AC, rms-værdien er brugt til at gøre tingene nemmere at beregne.RMS står for root-mean-squared, og det er en matematisk brugt repræsentation, så AC ratings kan nemt relateret til DC værdier.Transformers er AC (vekselstrøm) enheder.Du kommer til at tage at AC apparat og bruge det til at skabe et reguleret DC (jævnstrøm) enhed.1amp DC ud af din regulator vil være den samme som 1amp rms den transformer.

I dit kredsløb, kan du bruge en 1amp (rms) transformer.Hvis du løbende trække 1amp, transformer vil blive varm.Det varme nedbryder isolering på ledninger i transformer, og kan få det til at kortslutning.For at være sikker, skal du enten bruge en transformer bedømt på et højere løbende, så det ikke bliver så varmt, eller du brug for at trække mindre strøm.Når jeg forsøger at beslutte, hvor stor din transformer burde være, er der ingen fast regel.Jeg brugte 25% som en afvejning - det er ikke meget dyrere, og det vil køre køligere end en transformer kører på højeste mærkestrøm.Du kan bruge enhver størrelse større end 1amp rms (1.1amp, 2amp, 50amp, 500amp, etc) - dog er, jo større nuværende rating, jo større, tungere og dyrere transformeren bliver.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back