8-bit adder

C

Crusader370

Guest
Hej Alle,

Vi har et projekt til at gennemføre en 8-bit bære fremadskuen adder i cmosp18 teknologi.Har du nogen forslag til, hvilken form for logik at bruge?I øjeblikket er vi tænker på at gennemføre en logaritmisk adder (Kogge-Stone) i statisk CMOS, men én ting, som vi har bemærket, er, at vi har alt for mange invertere i vores kritiske, og andre, stier.

Har du nogen forslag til os?Har vi vælger den rigtige vej?

Tak,

Crusader

PS Åh ja, og kriterierne er, at det skulle være så hurtigt som muligt.

Der er få IEEE papirer om gennemførelse af højhastigheds addere med anden teknologi.henvise dem, hvis det er muligt

Kender du en typisk hastighed adder?Vores worst case forsinkelse 1.15ns i øjeblikket ...

det afhænger af hvor mange bits gør din adr har.Jeg har en adder, som er 16-bit CLA.den værst tænkelige forsinkelse er næsten 1,03 ns.

blandt træ addere, Kogge-sten er den hurtigste, da det kræver færrest antal serier logiske niveauer (4 niveauer for 16bit Ud faktisk), men det kræver en hel del hardware (parallelt) og tætte ledninger.Brent-kung kræver 7 serie logiske niveauer, derfor er det apperently langsommere end Kogge-sten, men det kræver meget få hardware og ledninger.der er hybrid-versioner ligesom Knowles.

Jeg har bygget 16bit Kogge-sten adder for nylig (selv i didnt optimere den kritiske vej), og det har en 2nanosecond forsinkelse, i et miljø, hvor en inverter kæden har en forsinkelse på 0.1nanosecond pr etape ..

træ addere er at foretrække, når antallet af bits til at tilføje, er højere end 8.
så i dit tilfælde, bør du kigge efter andre tilføje ordninger, som måske 2 manchester bære kæder i serie, da det kan være bedre end en 3-fase Kogge-sten adder.

Hvordan måler man det værst tænkelige forsinkelse?Jeg synes, det er, når du tilføjer 11111111 100000001 = 1 10000000

Simuleringerne afgjort synes at bekræfte, at ...men kan jeg tage fejl.

Igen, vi bruger Kogge-Stone 8-bit adder (for sent at ændre det nu).Åh ja, er der ingen Cin.

Værste fald 50% input til 50% ouput propagation delay er 0.59ns.

jeg måle min adder's værste tilfælde forsinkelse af værktøjer, som PT eller DC.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back