8051 Koder og diagrammer for begyndere

R

Robo

Guest
Hej, jeg er en nybegynder på 8051. Jeg prøver at bruge min Atmel AT89C51 microcontroller (Jeg har også en Atmel DS89C420, hvis det er nemmere at arbejde med) for at starte et enkelt projekt og lære mig selv om microcontroller. Jeg har også Keil uVision2 installeret som min software. Er der nogen der har nogle enkle koder eller kredsløb diagrammer, så jeg kan begynde at lære 8051? Thx for at hjælpe. PS Jeg har hørt, at der er noget der hedder reset kredsløb og oscillerende kredsløb. Jeg har ingen idé om, hvad de gør, men det vil også være nyttigt, hvis jeg har disse schmatics / koder.

Siden Atmel DS89C420 har on-chip programmør, og derfor ikke kræver ekstern programmør, jeg tror, ​​jeg måske ønsker at starte med det. De fleste af de skemaer / code jeg så, var for Atmel AT89C51. Enhver skematisk / kode for 89C420?

[Quote = Robo] Siden Atmel DS89C420 har on-chip programmør, og derfor ikke kræver ekstern programmør, jeg tror, ​​jeg måske ønsker at starte med det. De fleste af de skemaer / code jeg så, var for Atmel AT89C51. Enhver skematisk / kode for 89C420? [/Quote] DS89C420 er skabt af Maxim ikke Atmel, søge i mikrokontrollere sektion for DS89C420 søgeord og vil give dig en masse tråde om DS89C420 programmør skematisk og layout.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back