8086 software interrupt spørgsmål

R

ronak shah

Guest
8086 har IVT af 1kbyte, som vi kender. 0-5 afbryder R for NMI. 6-31 afbryder R for software interrupt. i ASM v kan genrate 33-255 afbryde hjælp af INT xx instrustion, som jeg kender. kan forklare mig i "C" hvordan man bruger 33-255 nej. af afbryder? er det muligt??? plz svar ... m venter ...

Afhænger af din C compiler. De fleste har inline assembler (f.eks Borland / Paradigm, OpenWatcom) instruktioner eller biblioteket funktioner til at kalde en interrupt. Tjek din compiler docs. Bortset fra at kalde afbryde funktionen, kan du naturligvis oprette hardware interrupts, og få dem til at udføre din funktion kode, også i C eller andre højt niveau sprog.

m ved hjælp af paradigme for am186 det har achit. af 8086. kan jeg vide, hvilke inline søgeord er anvendt til generering af software interrupt???

Tja, tro det eller ej, undervisningen er 'INT xx "hvor xx er det interrupt nummer. Du kan bruge det til falsk hardware interrupts så godt, men pas på det kan gå ned i systemet, hvis du gør. Der er også en 'til' instruction der forårsager en interrupt til at springe til vektor på 0x10, når et overløb opstår. Du kan bruge den til at fælde aritmetiske eller logiske overløb betingelser. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back