89c51 interface til RF 433 sender og modtager moduler

N

natasie

Guest
hey alle, jeg gør et sidste år projekt om en RF signalsystem for travle zoner. det kræver, at jeg bruger en en RF sender og modtager og to mikrocontroller til begge moduler. Jeg bruger 89c2051 for thr sender og 89c51 for modtageren. Jeg ønsker at blive i stand til at gemme zone data på microcontroller og sende det via senderen. Modtageren vil opfange disse oplysninger, når det ligger tæt ved. nu er mit problem er programmeringen. Jeg KNO at u skal bruge den serielle port til den Tx og Rx, men jeg ved ikke, hvordan man programmerer den. pls nogle gode råd er værdsat.

Jeg har checket ud de steder og fra det pågældende program, sagde forfatteren var det ikke at give et output ... og fra den anden tråd, betyder det, at jeg er nødt til at bruge en encoder / dekoder til senderen anden modtager? Jeg troede, jeg kunne bare sende data og modtage det uden støj ved indgangen. og tak, jeg har brug for hjælp med kodning ... hvordan skal jeg sende en besked? alle er at sende numre, men jeg har brug for at sende et budskab igennem og jeg virkelig dont have nogen viden på dette overhovedet. pls hjælp ...

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 23:25 ---------- Forrige post var på 23:24 ----------</span></span>
Åh og tak for din hjælp ... vil stadig sætte pris på det mere, hvis du kunne hjælpe ...

dine data skal være i ASCII-format uanset antal eller alfabeter ... og seriel kommunikation er sendt lidt efter lidt, så der skulle ikke være noget problem i at sende eller modtage ......

så jeg behøver ikke at bruge til en kodeenhed eller dekoder? Jeg kan bare sende direkte?

kan du fortælle excat reservedelsnummer af billedet af det modul, du bruger .. Nogle har kodere og dekodere i modulet sig selv .. Jeg kan ikke fortælle uden at kigge på modulet ........

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back