9-0-9 500mA - min transformer varmes op enormt

S

shreekalak

Guest
Jeg bruger en 9-0-9 500mA transformer, der driver mit billede 16f73 og en LCD 16 * 2 knyttet til den. når jeg tænder for strømmen i 5 min min transformer varmes op enormt .. Jeg er ikke i stand til at forstå problemet .. Please hjælp mig hurtigt .. sin indtrængende .. im fast på dette punkt ..

Der er mange muligheder. Check transformeren kan levere den nødvendige strøm, for dette, bare tag 9-0-9 klemmer på transformeren fra banen og give den 220VAC (eller 110VAC hvad nogensinde dit input udbuddet er), og check efter 5 minutter, hvis det opvarmer op, så problemet er indlysende, dvs Transformer. indlæg resultatet for næste handling.

Jeg tjekkede det, men på dette tidspunkt transformer doesnt varme ... Jeg har givet denne levering til 7805 og derefter til pic mikro controller .. Fortæl mig det problem .. hjælpe mig hurtigst muligt ...

aktuelle behov for baggrundsbelysning er mere forsøge LCD-skærm uden baggrundslys, ellers u brug for mere Aktuel karakter transformer.

[Quote = shreekalak] Jeg tjekkede det, men på dette tidspunkt transformer doesnt varme ... Jeg har givet denne levering til 7805 og derefter til pic mikro controller .. Fortæl mig det problem .. hjælp mig hurtigst muligt ...[/quote] måle spændingen over transformer, mens forbundet med kredsløbet, hvis det er lavere end da det nuværende krav om dit kredsløb er høj. Brug højere rating transformer. Hvad med 7805, er det også få varmt?. og for det andet er den magt LCD gennem denne regulator? Er LCD-skærm har nogen varmepladen mv

min 7805 er tilsluttet til transformer doesnt varme op ... men der er én ting, som jeg har brugt er im benytter to forskellige transformere forskellige ratings, der får leverancer fra samme lysnettet punkt ... kan det være et problem ???????

Jeg har brugt er im benytter to forskellige transformere forskellige ratings, der får leverancer fra samme hovedbrandledninger punkt ... kan det være et problem ???????
Ja, hvis i- og udgange er forbundet i parallel. Dit kredsløb bliver mere uklart, faktisk. Hvorfor går du ikke vise nøjagtige kredsløb?

[Quote = shreekalak] min 7805 er tilsluttet til transformer doesnt varme op ... men der er én ting, som jeg har brugt er im benytter to forskellige transformere forskellige ratings, der får leverancer fra samme lysnettet punkt ... kan det være et problem ???????[/quote] Hvis du fortalte det, før end det vil være oplagt. Og selv om du hverken uploade dit kredsløb og heller ikke give os det præcise billede skriftligt.

Hai shreekalak Håber du er fra Indien. Her finder vi mange sub standard transformors hvor de nævner som 500mA, men faktisk som pr snoede wire gauge, vil det kun være 300-350 Ma. Dette er den vigtigste årsag til opvarmning intet andet. Tilslut først kredsløb til et reguleret lab strømforsyning med 5 volt output. derefter måle aktuelle behov. Brug en transformator med 4 gange den nødvendige kapacitet. F.eks: Hvis du får 200 mA med Lab levering, anvendelse 1Amp transformor. Eller få en god transformor som "Denen, Coil n kerne" osv., som naturligt vil koste det dobbelte af den normale transformor du har på nuværende tidspunkt. Disse vil have den angivne karakter, men vil komme til en pris. Held og lykke

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back