AC Kobling

K

kiat

Guest
Hej gutter, jeg har mine tvivl om AC-kobling og jeg håber nogen kan hjælpe mig.med ref til kredsløbet og følgende oplysninger,

Vcc = 1.8V
indgangssignalet er en puls med høj = 0,2 og lav = 0V

wat ville være det signal, efter at have passeret gennem kondensator?
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Tidskonstant for RC er 5 os og dit signal periode er 2% af dette, så vil der være lidt puls forvrængning.Den gennemsnitlige signal til højre er strømforsyningen spænding.AC del af input bliver sat på tværs af kondensator, så du får på transistoren side det samme formet bølgeform, men med de høje Vcc 0,1 og den lave Vcc-0.1.

hi flatulent, tat's wat i tot også ....den bølgeform bør være på (Vcc 0,1) så højt og (VCC-0.1) som lav ...men jeg fik (Vcc 0,2) så højt og vcc som lav ...nogen forklaring på det?

Kredsløbet er lineær, så superposition besidder.Der er en AC-og DC-komponent.Til højre DC-komponenten er strømforsyningen gennem modstanden uden strøm.AC-komponent bliver hele kondensator.

Dette er den verbale løsning.Du kan også gøre det math.

Ja, alt dette ud fra, at FET ikke har beskyttelse dioder på porten og porten kapacitans er meget lille i forhold til de 100 nF.Også, at input puls er periodisk (du nævner en gentagelse på 10 MHz.) En en gang puls ville få dig Vcc, Vcc 0,2 situation.

Hi Guys,

Jeg tror, det bør være vcc 0,2 og VCC for høj og lav værdi.siden efter den positive puls, vil AC del ophold på omkring 0,2 (siden 0.1u <<5u), og når de negative puls kommer, AC del går til 0.

hej, kan u udarbejde yderligere?selv om jeg sætter min puls så høj 0.1V og lav-0.1V ...pulsen efter hætten er stadig vcc 0,2 og Vcc ...

Når der er 0.2V forskellen mellem højt og lavt niveau af puls (ligegyldig 0 til 0,2 eller fra -0,1 - 0,1), vil højre side af Cap gå så højt op som 0.2V og derefter begynde at varetage, men siden tidskonstant af RC high-pass filter er meget større end signalets periode, vil spændingen ikke gå ned en masse (eller den ca ophold på 0.2V), og derefter en negativ puls vil bringe det til 0V .... .

Håber det er klart nok!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back