accelrometer mma7455L

H

halee awan

Guest
hi til hver en
nu arbejder på projektet, som har til formål at bruge accelro meter mma7455L
af freescale
Jeg ønsker at interface med avr M8 bruger SPI
Jeg har skrevet koden til det, men det fungerer ikke.
Jeg har brug for sin eksempel kode. eller nogen hjælpe materiale til skriftligt en kode
eller en der har interfce og læse data perfekt plz hlep mig

Hej,
Jeg er også bruger MMA7455L accelerometer med at89c52 mikro conttroller, jeg er meget nyt til denne accelerometer koncept og SPI/I2C, kan du være venlig at give mig oplysninger om, hvordan kan jeg bruge MMA7455L kan kommunikere med AT89C52, er der nogen indbygget registre i accelerometer.how mange bits vil repræsentere data af accelerometer.Takke Dem på forhånd,
S Param.

hi til hver en
mma7455l er en geat 3 akse accelrometer
Dette kunne være beinterface bruger SPI, som er bygget i ...
u kan bruge atmega8 ...det er så simpelt .. hvis u dont nu, hvad der er SPI læse dette

http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_Peripheral_Interface_Bus

eller u kan gjorde det som i ur-kode, hvis ur embeded system ikke har bygget i SPI hardwareLagt efter 8 minutter:param_vlsi wrote:

Hej,

Jeg er også bruger MMA7455L accelerometer med at89c52 mikro conttroller, jeg er meget nyt til denne accelerometer koncept og SPI/I2C, kan du være venlig at give mig oplysninger om, hvordan kan jeg bruge MMA7455L kan kommunikere med AT89C52, er der nogen indbygget registre i accelerometer.how mange bits vil repræsentere data af accelerometer.Takke Dem på forhånd,

S Param.

Tak for dit svar,
Jeg gør nu mit fyp, som en del af sidste år projekt jeg har at arbejde med accelerometer.which tilstand er bedre at bruge 2g eller 4g eller 8g.

param_vlsi wrote:

Tak for dit svar,

Jeg gør nu mit fyp, som en del af sidste år projekt jeg har at arbejde med accelerometer.which tilstand er bedre at bruge 2g eller 4g eller 8g.

Jeg er nødt til at bruge accelerometer til måling vip (pitch), mit projekt handler om selvstændige afvejning af to hjul robot, endelig indsendelsesdatoen er april første week.for måling pitch vinkel hvoraf den ene er better.could du beslutte, hvilken tilstand er god.

Hi halaween,
hvad problemet er jeg vender er jeg generere en PWM bruger timer2 i auto reload-tilstand, hvis jeg ønsker at interface mma7455l, jeg er nødt til at give et ur input til accelerometer, at89c52 har den funktion at give 50% arbejdscyklus ur ud sat for at få timer2.can u venligst fortælle mig, hvordan kan jeg løse dette problem.another mulighed er vi kan bruge timer 1 / 0 for at generere PWM.but jeg ikke få, hvordan du bruger to timere til at generere PWM og ur ud uden at forstyrre hinanden.

kan du give svar hurtigst muligtmed hensyn til,

S Param

param_vlsi wrote:

Hi halaween,

hvad problemet er jeg vender er jeg generere en PWM bruger timer2 i auto reload-tilstand, hvis jeg ønsker at interface mma7455l, jeg er nødt til at give et ur input til accelerometer, at89c52 har den funktion at give 50% arbejdscyklus ur ud sat for at få timer2.can u venligst fortælle mig, hvordan kan jeg løse dette problem.another mulighed er vi kan bruge timer 1 / 0 for at generere PWM.but jeg ikke få, hvordan du bruger to timere til at generere PWM og ur ud uden at forstyrre hinanden.kan du give svar hurtigst muligtmed hensyn til,S Param

Jeg kan bruge atmega men min sir fortalte mig at gøre det på at89c52, jeg har løst det problem at generere PWM og uret.
kan du fortælle mig, hvordan du gør SPI gennemførelse i at89c52.how Kan jeg lagre serielle data, der kommer ind fra mma7455l.do jeg bruge UART eller kan jeg gennemføre det uden UART.

hi haloowen,
Tak for din hjælp indtil nu, nu har jeg impleted SPI software i Atmel 89c52, men Kan du fortælle mig en ting, jeg vil fortælle, hvordan jeg har gennemført SPI.algorithm for SPI gennemførelse er sådan her
1.making ss = 0 og derefter konfigurere uret
2.next lastning kontrol ord adresse i accelerometer og derefter kontrol ord
3.then lastning adresse til x-aksen måling og derefter tager x axis.I vil DODO dette trin reapetedly.

wat Jeg vil gerne vide, er i databladet de har nævnt data rate vil blive 125/256hz i måling mode.clock jeg giver er 3khz over og under 4Mhz.wats at data rate betyder, er, at betyde hele 8 bit data af x-aksen til rådighed efter 1 / 125 sekund eller hver bit vil komme ud efter 1 / 125 sek.med hensyn til ".

hi haloowen,
ru travlt nu dage, jeg har et lille problem, når vi bruger accelerometer maksimale vlotage at et accelerometer kan modstå er 3.6v.if Jeg giver logik 1 fra MCU (som er 5V). kan accelerometer modstå it.do u kender nogen spænding konverter for fastsættelse konverterer fra 5v til 3.6v og upconverting fra 3.6v til 5v.can du bedes du svare mig så hurtigt som muligt.med hensyn til,
Param

param_vlsi wrote:

hi haloowen,

ru travlt nu dage, jeg har et lille problem, når vi bruger accelerometer maksimale vlotage at et accelerometer kan modstå er 3.6v.if Jeg giver logik 1 fra MCU (som er 5V). kan accelerometer modstå it.do u kender nogen spænding konverter for fastsættelse konverterer fra 5v til 3.6v og upconverting fra 3.6v til 5v.can du bedes du svare mig så hurtigt som muligt.med hensyn til,

Param

hi Awan,
Jeg har sluttet kredsløb ved hjælp af diode-metoden, men jeg får problemet her, når jeg tilslutter accelerometer, ur lav værdi bliver flyttet upwards.and også CS vælge signal værdi er tilbage ved høj værdi, men i kraft den nul.Kan du svare mig så hurtigt som muligt med opløsning eller wat kan problemet.Tak på forhånd.
med hensyn til,
Param.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back