Acoustic Noise i SMPS

N

Nicholas

Guest
Hvordan kan jeg fjerne den akustiske støj i mit SMPS.Det baserer på TOP245 chip fra PowerInt.Det er ikke noget mere end ansøgningen eksempel kredsløb.
Input: 120VAC 60Hz
Output: 24VDC@1.2A
Please help.
Tak.

dont gør dig belastning for lys til at gøre PFM frekvensen falder i akustiske område.

bluesmaster skrev:

dont gør dig belastning for lys til at gøre PFM frekvensen falder i akustiske område.

hej, jeg er ikke særlig god på dette SMPS emne endnu, men jeg vil gerne sige somthng om dette.Akustisk støj betyder en frequncy lavere end 22kHz, ikke det.I nogle topologier og jeg ting for flyback konverter der er en harmonisk, som har en frekvens svarende til halvdelen af vores skifte freq.For eksempel, hvis de skifter freq af IC er 40kHz, der er en 20kHz harmonisk signal på vores transformer.Dette kan være en støjkilde.Hvis du øger sw freq.det kan forsvinde.Men der kan være en anden kilde til støj.For eksempel kan der være en uventet svingningskreds, og de kan gøre en harmonisk med en lavere frekvens nok til at høre.Hvis der er en L til at udjævne den nuværende, og der er en C mellem linje og grund til et andet arbejdssted, kan disse skabe en svingningskreds, og f = 1 / (2 (PI) sqrt (LC)) <20kHz.Hvis du vælger L eller C forskellige alternativer det kan være en løsning.

Disse er mine udtalelser.Hvis jeg har nogle mangler viden, så skriv mig.
Best Regards;
Tyrkiet

Sommetider dårligt producerede transformer bør overvejes, ikke er stram nok, og luft kløft.

Det er muligt dit kredsløb svinger.Som producerer nogle af komponenterne i det hørbare område.
Jeg vil tjekke med en rækkevidde afløbet spænding.Hvis du ser store jitter, kan det være et tegn på svingning.Ændre tidspunktet bunden af anvendelsesområdet til ms området og se, om toppen af bølgeform synes "gradueret" på nogle hørbare frekvens.Det vil fortælle dig det er oscillerende.(Man må ikke forveksle den normale 60Hz krusning med svingning, der er normal).

Hvis kredsløbet svinger, kan der være et problem med det layout, da TOP's generelt ikke bruge en ekstern fejl forstærker.Layout er det eneste, jeg kan tænke på.
Hvis du kan, vedhæfte billeder, både af afløbsriste kurveformer og layout.

Der er to comditions at producere Acoustic Noise, den ene er at skifte frekvens i Acoustic række, den anden er den maksimale strøm gennem transformeren højere end en tærskel.hvis du kan forhindre, at disse to betingelser ske på samme tid, kan du undgå akustisk støj.

Det viser sig, at min støj meste kommer fra transformatoren.Jeg bestilte nye prøver og støjen falder en masse.Men de to partier af prøven er af samme konstruktion.Jeg har ikke foretaget væsentlige ændringer.Men den tidligere ene var ikke forsvundet, mens den nye er.Har det noget at gøre med at forsvinde?

Støj i strømforsyning kommer fra Magnetics, fordi deres komponenter (vindinger og kerner) kan vibrere.Lak hjælper med at forhindre disse vibrationer og dermed mindske lydniveauet.
Dog kan den dybereliggende årsag til det akustiske vibrationer, som jeg beskrev i den foregående post.

plz gå Thro en ansøgning note AN-4148 fra www.fairchildsemi.com wihch specifikt behandles for akustiske noice i SMPS
måske de principper, der er som sådan gældende for othe udstyr - Alle de bedste

Sarma

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back