ADC konvertering problem

S

seyyah

Guest
Jeg har en delta sigma ADC (cs5532).Jeg forsøger at konvertere de små signaler, dvs MVS til digitale.Det har en 5V forsyning og en 2.5V ref spænding der er på 2,490 eller 2.495V og vedligeholdes af en lav ppm støjsvag ref spænding ic.ADC er i unipolær tilstand.Så bør de negative værdier måles som nul, og at det er tilfældet for det meste.Jeg får nogle målinger, som ikke stemmer.For eksempel:

@ Vinde 1.

Hvis indgangsspændingen er mellem 0 og 5,5 mV output er den samme som input.
Hvis indgangen er mellem 5.5mV og ~ 10mV så produktionen 10mV under input, dvs fra-4.5mV til 0
Hvis indgangen er over ~ 10mV så produktionen igen samme med input.

Jeg kunne ikke forstå det og løse det.Jeg har forsøgt at designe banen fra begyndelsen, og prøvet forskellige cs5532s men intet forandret.Er dette mening for dig?Please hjælp mig, hvis du har nogen idé om, tak.

Hej

Det ddepend hvad måleværktøj bruger du og hvad er indgangsimpedans af ADC

Er du måle DC spænding?

Bruger du en god pro kvalitet til måling?

Dosis dit prob kort nok?

for start bruge en støjsvag buffer forstærker på ADC input insted for direkte tilslutning af signalet til ADC

Også se, at den buffer udbuddet er tilstrækkeligt til at den type measurment du forsøger at præforme - for eksempel at måle lav spænding i mV-område, du skal forsyne buffer med bipolar skinner.

Alle de bedste

Bobi

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back