Adskillelse AC fra DC og tilbage igen

G

God brun sovs

Guest
Jeg arbejder på et kredsløb, hvor jeg har brug for at adskille en AC-og DC-signal, og derefter sætte den tilbage togther.Mere specifikt på mit input, jeg har en 20-50VDC spænding og 75mV - 150mV AC spænding.Jeg har designet en highpass filter jeg vil passere den vekselstrømforsyning igennem, men efter at designe den jeg indså, at jeg var blokere DC spænding.Jeg vil gerne stille den 20-50VDC spænding tilbage på linjen efter AC spændinger er blevet filtreret.Nogen idéer?Tak.

Hvorfor gør du ikke bare starte en anden filial lidt en lavpasfilter i samme punkt du sætter højpasfilter? ...denne måde vil du have AC signal via en filial og DC signal via andre ...

Lyder som en splitter.Mulig udformning afhænger impedances, strømforhold, belastning og sådan.Du skal angive problemet helt, ikke behov for blinde gæt.

Jeg
vil forsøge at klarlægge problemet lidt bedre.Jeg har en to conductor linje kommer i min kreds.På denne linje er en digital AC signal med en bit-rate 512kHz med en amplitude på ca 75mV (amplituden varierer lidt fra tid til anden).Mit mål er at rydde op i denne linje i sin lavere frekvenser, så jeg oprettet en anden rækkefølge højpasfilter med en OP amp.

Men i Dermed ser det ud til, at jeg skåret ud DC bestanddel af det signal, der bruges til at forsyne en enhed i slutningen af linjen.Jeg har forsøgt at skabe et lowpass filter ud af samme materiale parallelt med highpass passere DC, men når jeg anvende mere DC spænding til linje end jernbane driftsspændinger
OP'et amp, alt går grueligt galt.Lige nu er jeg ikke bruger faktiske komponenter.Jeg arbejder i PSPICE.

FVM: Du sagde, at det lyder som en splitter er, hvad jeg har brug for.Jeg er bekendt med dette kredsløb eller komponent.Hvad er det?

Tak for svarene.

, but very sure, you should use a passive LC filter when connecting the line.

Jeg kan ikke forstå, hvordan du kunne klippes ud DC-komponent,
men meget sikker, skal du bruge en passiv LC filter ved tilslutning linjen.En splitter i almindelighed ville være en kombination af LC høj-og lav-pass-filtre.

Det splitter er lige så simpelt som at grene,
hvoraf den ene med et højpasfilter, hvor du blokere DC signal og får kun AC-signal, og den anden gren med et lavpasfilter, hvor du blokere AC og få bare DC. ..

som dette billede:
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej,
Prøv denne skematiske, skal du bruge High Frequency transformator og choker.Chokeren skal være angivet for DC aktuelle i linjen.
Hilsen,
Laktronics

Tak for hjælpen gutter.Jeg brugte splitter metode til at bryde ud DC og AC,
der nu er jeg bare nødt til at sætte det sammen igen på et enkelt par ledninger.Eventuelle forslag.Tak igen.

Til at blande signaler igen, jeg gætter du kunne bruge en analog adder, ligesom den ene vist på billedet.Det
er baseret på to etaper: adder / inverter og inverter.

Den første etape blot tilføjer Vin1 og Vin2, men indsætter en fase forsinkelse på 180 grader, er dette: Vout1 = - (Vin1 Vin2)

Den anden fase er der for at korrigere denne fase straks:

Vout2 =-Vout1 = Vin1 Vin2Jeg er ikke rigtig sikker på, om dette er den optimale løsning, men jeg gætter det kunne gøre det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back