af en mikroprocessor baseret automatisk GATE

R

richmon74

Guest
Hej
Jeg har fået til at bygge dette projekt hurtigst muligt.

http://www.akamaiuniversity.us/PJST7_1_31.pdf

sandheden er, ved jeg ikke mikroprocessorer, jeg har lidt viden om microcontrollere

1.Er info om dette link nok 4 mig til bare bygge det?
2.hvad programmer bruger jeg
3.hvor kan jeg købe dette Z80?
4.Kan jeg få Z80 allerede er programmeret med info om dette link?

Kort sagt, hvad har jeg brug for at få denne ting på umiddelbart cos I'm bag tid allerede.

Tak

Bedre løsning ville være at få konceptet fra dette projekt, og bygge det ved hjælp af AVR eller PIC microcontrollere med følgende begrundelser:

1.Hardwaren vil være meget enklere og billigere, da ingen ekstern RAM, PIO & EPROM er påkrævet.
2.Begge controllere er meget nemme at lære og bruge.
3.Du vil finde masser af gratis værktøjer til disse microcontrollere.
4.Du vil få god støtte fra samfundet, hvis du støder på nogle problemer.

Mange mennesker don t brug baseret mikroprocessor-design til små applikationer som denne på grund af ovennævnte grunde.

dipal_z skrev:

Bedre løsning ville være at få konceptet fra dette projekt, og bygge det ved hjælp af AVR eller PIC microcontrollere med følgende begrundelser:1.
Hardwaren vil være meget enklere og billigere, da ingen ekstern RAM, PIO & EPROM er påkrævet.

2.
Begge controllere er meget nemme at lære og bruge.

3.
Du vil finde masser af gratis værktøjer til disse microcontrollere.

4.
Du vil få god støtte fra samfundet, hvis du støder på nogle problemer.Mange mennesker don t brug baseret mikroprocessor-design til små applikationer som denne på grund af ovennævnte grunde.

Jeg kan sælge dig en arbejdsgruppe enhed for dig for 800 $

Z80 er en artefakt fra fortiden ..
Hvis jeg var dig jeg ville bare glemme dette navn ..
Men hvis du gerne vil være meget tæt på dette projekt, kan du overveje at 8051-derivat, for eksempel, at AT89S51 ..
Denne 51-kerne mikrocontroller har samme baggrund som Z80 (udviklet fra 80XX-familien), men det har oscillator, RAM og programhukommelsen build-in ..
Også ville oversætte eksisterende kode ikke være vanskelig:
I stedet for LD A, 3Fh du vil bruge MOV A, 3Fh,
I stedet for JP Start du vil bruge LJMP Start ..og så videre ..
Ligningen ser sådan her ud:
89S51 <=> Z80 7414 7474 2716 6116 74138 7432 Z80PI0 ..At gøre dig endnu mere forvirret, vil jeg bygge dette projekt med Picaxe mikrocontroller, for eksempel Picaxe-18X ..
Picaxe microcontrollere er dybest set PIC-baserede enheder med BASIC tolk, så stort set en person, som ikke er fortrolige med microcontrollere kan lære at pogram dem i næsten ingen tid, og oven i købet, at de kan programmeres (brændt) ved hjælp af en PC med seriel port uden ekstern hardware ..
Hvis du har brug for mere info om Picaxe gå GOOGLE ..

Hilsen,
IanP

csaba411 skrev:

Jeg kan sælge dig en arbejdsgruppe enhed for dig for 800 $

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back