Afskærmning kritiske signaler

A

airr

Guest
hvis du er afskærmning et signal, er der et kriterium for at bruge enten GND eller VDD linjer for afskærmning?eller det gør ikke noget?

Jeg tror, wrt AC både GND / VDD vil være det samme.Så kryds kobling virkninger vil kun blive berørt af AC.

Am I missing something?

I digitale kredsløb for afskærmning en net1 du kan bruge floting net på begge sider af net1 eller du kan bruge på begge sider enten VDD eller gnd net til afskærmning.

For flere detaljer om afskærmning du kan reffer nogen layout bog.

HTH

sheildin bruges til beskyttelse mod støj.og vi bruger jorden der, som vil give lav modstand sti til jorden til en støjende signal

Generelt, hvis strømforsyning afkobling er lav impedans nok og bredbånd nok, så faktisk VSS ville være identisk med VDD i form af RF impedans.Men noget signal, der refereres til jorden, så ved definition, bør jorden være den laveste støj-signal (forudsat lav impedans).Du ved aldrig, om strømforsyningsledninger medmindre det specifikt tager sig af dette i form af støj.

hej,

I nogle selskab, som de bruger nedgarn for afskærmning i digitale layout.

Kan nogen forklare y?

shitansh skrev:

hej,I nogle selskab, som de bruger nedgarn for afskærmning i digitale layout.Kan nogen forklare y?

Hej,

Baseret på min erfaring er det ikke nødvendigvis at beskytte en netto via VDD / GND ledninger.Nogle gange kan du skjold et net med en anden net ledning, som hjælper funktionelt til at styrke den tilstand af det oprindelige net med bedre støj immunitet.Fe forestille du har 2 vekselrettere tilsluttet i serie (buffer).Så hvis du skjold input til den første inverter med en ledning anlagt af den anden inverter output, vil du sikkert øge den positive feedback kobling (selv om skjoldet parasitære cap) og din buffer vil have større immunitet over for støj og lavere input parasitære cap end du bare skjold input og output ved hjælp GND ledninger.

Hej alle,
Faktisk afskærmning anvendes til kritisk redskaber (analog), kun for at beskytte mod noise.we ikke brug for at skærme støjende signaler som uret (digitalt) fordi clock-signalet er høj frekvens netto, hvis vi skjold, så hastigheden skal reduceres til, at netto.så hvis der er kritiske og støjende signaler tæt på hinanden, så bør vi skjoldet kun kritiske signal.
signalet skal skjold af GND redskaber, fordi hvis der er forstyrrelser (støj) occures fra støjende signal, så er denne gnd signaler fange, at støj og sende den til GND, likethat de vil beskytte vigtige signaler.
men i nogle tilfælde VDD signaler også bruge som skærmet signals.but ved jeg ikke, at cases.if nogen kende forklare.
thankyou

Jeg tror, elektronisk instrument, Design by Fowler vil hjælpe dig.

hi gkshivas,

De betyder, at vi ikke skal have for at skærme CLK nettet?er det så

Som jeg ved, at det er det vigtigste redskaber i digitalt eller analogt design og eventuelle støjende netto er der så kan vi nødt til at beskytte CLK, right?

Jeg er forkert, bedes du give mig ret information.

tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back