Aktiv belastning fælles kilde Amp.

B

Blackuni

Guest
Hej Alle,

Nogen en dette design, før du bruger GM / id.Venligst giv os din indsigt.

Jeg fik slog da min beregnet vs simuleret resultaterne er ikke matcher.

Tak,

Der er ikke nogen problemer med brug af GM / Id respektive til CS amp.Du skal blot vælge det ønskede GM / Id værdi og finde Id og (W / L) fra GM / Id vs Id / (W / L) kurve.
Vanskeligheder, kommer fra kompromisser mellem kredsløb parametre: Støj og flaskehalsproblemer fastsætte W * L og regionen ønskede Gm / Id (lavt GM / Id for den nuværende behandling, nuværende spejle; høj Gm / Id for spænding forarbejdning, diff.pairs), gain kræver stor GM / Id og lange L, båndbredde - lav GM / Id og korte L. Resonable hoved værelse (Vdsat, Vov = Vgs-femte) også kan begrænse regionen Gm / Id udvælgelse.

Deres beregnede og simulerede resultater ikke passer?Det er afhængig af data, som du bruger til beregning og hvordan det var ontained.Også simulering resultater kan opnås forskelligt.Kan være årsagen til simulation setup.
På nogen måde noget, garanterer, at dette passer vil være ideel.
Kan du beskrive dit problem mere præcist?

Hej Denis,

Tak,

her er mit design spec.

Prcess: 180nm
type: CS amp med aktiv belastning
GBW = 50meg, Cload = 1p, vinde = ~ 5, VDD = 3,3

Jeg har valgt (GM / id) NMOS = 10 svarende id / w = 3,229 begge værdier er for L = 1u, Early spænding = 71,3

(GM / id) pmos = 5 tilsvarende id / w = 2,53 begge værdier er for L = 1u, tidlig spænding = 68

Jeg beregnede opererer aktuelle frm denne ligning

GBW = (GM / id) x (id / 2 x pi x Cload) og dens værdi er 31Umen mine simulerede resultater

gevinst = 10, 3db lgv = 19meg, Id = 48u.pr begyndelsen spændingsværdier min gevinst shld være omkring 340 (gm / id) NMOS x vea_effbedes du rette mig.

othr spørgsmål,
1.hvordan man vælger gm / ids for NMOS & pmos forbindes i serie, da de har forskellige mobilitet, men vil have samme strøm.Lad mig vide, om im ikke klarTak,

GBW = gm / (2pi * Cload), og du vil få værdien af GM.Vælg en værdi for gm / id gerne
10, id = gm/10 for stærke inversion.Gøre resten af simulering som Denis sagde.

Ok.Rækkefølgen er foreslået af yschuang er mere korrekt.Du er nødt til at vælge Gm på den første fra din GBW krav.Dette giver din Gm = 314uS og Id = 31.4uA på GM / Id = 10 (NMOS).End du er i stand til at beregne pmos.
Hvis dit mål gevinst er ~ 5 dette vil betyde, end efter alt hvad du behøver for at stabilisere den med negativ feedback eller for at bruge pmos eller NMOS i diode forbindelse som last inctead aktiv belastning [Gain = (GM / Id) NMOS / (GM / Id) pmos].

Hvorfor simuleringer er forskellige:
1) Har du brug pmos nuværende spejl kredsløb for aktiv belastning?[Nogle fyre bare sætte gate-source spænding kilde, hvad der er fejlagtiga]
2) Har du stabilisere DC drift punkt på din CS scenen?Er du sikker på, at udstyr ikke falder i TRIODE region?Fra dette punkt vcvs er nyttigt element med gevinst på 1k.Tilslut det input: plus til CS output, minus til VDD / 2; udgange: plus til input af CS fase lavpunktet på høje tid konstant RC kredsløb, før AC kilde, minus til stel.Så du lavet negativ feedback, som vil stabilisere DC drift punkt på din CS scene.

Og tage en meddelelse om, at ligningen for GBW ikke tager højde for iboende capacitances af udstyr.Og intet garanterer, at tidlig spænding passer godt til reelle vds værdier.

There you go.Tak for en god forklaring af Denis.Følg trin som Denis gjorde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back