"Aktiv" eller "Passiv" filter i PLL desi

C

cqmyg5

Guest
Kan nogen fortælle mig:

Hvad er den fordel, at anvende en "aktiv" loop filter i PLL?Når jeg skal bruge et aktivt filter til at erstatte en passiv filter i PLL design?

Thx!

Hvis du har brug for et filter med orden og vinde større end 1, så gå til aktive filter ellers passive filter vil gøre.

Aktive filter vil tilføje Gain, men også inducerer mere støj.

Aktive filtre giver flere muligheder i filteret form.Et eksempel er et hak, som kan placeres på henvisningen hyppighed, der i høj grad begrænse falske sidebands på, at frekvensen på output.

Jeg har engang set en ansøgning notat fra Motorola for en synthesizer til en luftfart band radio lokale oscillator, der havde tre notch filtre for at fjerne de første tre reference Sporer.Output spektrum var meget lav i fase støj og falske spektrallinier.

til flatulent:

Kan du give mig nogle oplysninger om "notch filtre"?Is't samme som "Band Afvis Filter"?

cqmyg5 skrev:

til flatulent:Kan du give mig nogle oplysninger om "notch filtre"?
Is't samme som "Band Afvis Filter"?

flatulent skrev:

Aktive filtre giver flere muligheder i filteret form.
Et eksempel er et hak, som kan placeres på henvisningen hyppighed, der i høj grad begrænse falske sidebands på, at frekvensen på output.Jeg har engang set en ansøgning notat fra Motorola for en synthesizer til en luftfart band radio lokale oscillator, der havde tre notch filtre for at fjerne de første tre reference Sporer.
Output spektrum var meget lav i fase støj og falske spektrallinier.

my 2 cents:
for, hvad jeg ved PLL er en af de mønstre, der foretrækker passive filtre.Det skyldes, lige efter det filter, du har VCO.

value (no oscillations at all neither double pole frequency response), otherwise you will see spuriouses on the spectrum.

På tillægge af VCO du gerne vil have mest mulig konstant
værdi (ingen oscillationer slet ingen dobbelt pole frekvensgang), ellers vil du se spuriouses på spektret.For nogle designs jeg har set nogle løsninger, som er aktive filtre, efterfulgt af en RC backend for at undgå disse fænomener.De synes at arbejde ganske fint.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back