Aktivt lavpasfilter

C

conchunchun

Guest
Hvordan man designer en 1. ordens low pass ikke-inverterende filter med alle givne tilstand?
Indgangsimpedans af det aktive filter er større end 10k ohm fc = 1kHz, DC vinde = 2.
Hvordan man skal behandle de tillægge impedans?
Hvordan man beregner R og C værdi af de ikke-inverterende aktive filter?
Hvordan man beregner indgangsimpedans?Tak
Senest redigeret af conchunchun den 31 marts, 2007 5:50, rettet 1 gang i alt

Se eksempel på side 6:
http://alpha.science.unitn.it/ ~ bassi/Signal/TInotes/sloa049.pdf

Hilsen,
IanP

Jeg har også hentet n læst linket før ... Men jeg har stadig dont blive det ... Hvordan kan jeg behandle indgangsimpedans at bestemme min R og C-værdi på ikke-inverterende side?Mit filter er 1. ordens.

Jeg gues dette er din konfiguration ..se billedet nedenfor ..
Hvis du ikke bruger buffer brug Rf = 10kΩ eller mere ..Dette vil sikre indgangsimpedans ≥ 10kΩ ..
Hvis du bruger buffer, sted 10kΩ (eller flere) modstand mellem Vin og jord ..

Hilsen,
IanP
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej, kan du henvise til Razavi bog til aktivt lavpasfiltervenlig hilsen
armbrøst

Til IanP,

Kredsløbet givet er korrekt, med ingen buffer.Så det første skridt jeg gøre, er at påtage Rf = 10k ohm beregner derefter den C-værdi ved hjælp 1/2pi * R * fc ...Hvordan ved du, når Rf = 10k, værdien af indgangsimpedans bliver større end 10k ohm ... kan vise mig nogle beregninger.

For det andet, hvordan bestemme indgangsimpedans ... er det sådan her: Zin = Xc / (Xc Rf)

Til armbrøst
Do u betyder denne bog?Design of Analog CMOS Integrated Circuits .. jeg søge gennem det jeg ikke finde noget info nyttige.
Hvis ikke kan du venligst give links ... Thanks a lot

Indgangsimpedans Zin er summen af RF og forbundet parallelt ( ) indgangsimpedans og Zc, og er, naturligvis, frekvens afhængig ..

Zin ≈ Rf (1/ωC / / [ input])

Ved høje frequecy (1/ωC => 0) Zin vil være meget tæt på 10kΩ, henviser til meget lav frekvens (1/ωC => ∞) Zin = Rf indgangsimpedans ( ) pin ..

Hilsen,
IanP

Jeg tror indgangsimpedans er Zin ≈ Rf 1/ωC.Derfor skal vi gøre 1/wc parallelt med [ input].Der er kun kapacitans og resistens kun på diagram.

I nogle tilfælde skal man tage hensyn Rin (eller Zin) af reelle opamps ..
http://www.ecircuitcenter.com/Circuits/opmodel1/opmodel1.htm
En ideel opamp er Ri => ∞ ..
Men bruger vi virkelig opamps, og for eksempel ľA741's Rin er i intervallet 0.3MΩ (min) til 2MΩ (max) ..
Så når du skriver ned formler, er du nødt til at omfatte Rin [ ] ..
I de fleste tilfælde Rin (Zin [ ]) er>> (meget, meget større) end omkringliggende modstande (impedanser) og derfor ikke har nogen reel betydning, men det er der stadig ..

Hilsen,
IanP
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back