Aktuelle bølge i MultiSim Workbench

K

keshan_aru312

Guest
Hey guys,

Hvordan får du det output nuværende bølge i MultiSim Workbench?

For spændingen bølge, bruger jeg et oscilloskop, og er i stand til at se en pæn bølge bruger Grapher værktøj.

Men hvordan får jeg vist udgangsstrømmen? Er der nogen værktøjer, som jeg kan bruge? Tak for din tid!

Hej

prøve at bruge forbigående analyse.I output variabler fanen vælge mere knap.Tilføj enhed / model parameter indstilling vil dukke op.Vælg den enhed, type og navn, som du ønsker at opnå corrent parameter.Efter at køre simuleringen.Hvis alle ting er ok ..en grafisk løsning vil medføre.

En anden mulighed, men incorret, fordi vil ændre kredsløb topologi, vil være at indføre en lav værdi modstand (0,1 ohm) i serie med kredsløbet ...spændingsfaldet vil have den samme nuværende bølge form.

Venlig hilsen
Pendragon

Hi Pendragon,

Thanx for dit svar.Det lykkedes mig at komme til enheden / model parameter option del.Vil De venligst forklare igen derfra? Kan sige, at jeg vil se den nuværende bølge i nærheden af en særlig modstand.Hvordan indstiller jeg det?
Af den måde, var ur anden mulighed wat jeg rent faktisk havde i tankerne, men som u sagde ... det ændrer kredsløb topologi! Jeg er enig med dig og måske bruge det som en sidste udvej, hvis alle ikke! Thanx igen !

Varm Rgds,
Keshan Aru

Hej

Hvis du har finde den enhed / model parameter indstilling så du er tæt på at løse dit problem.

Først skal du markere i Enhedstype: Resistor.
Så vælg navnet: du skal bemærke, at alle modstande enheder navne starter med og r.Hvis dit modstande navn er R1, skal du vælge Navn: RR1.
Endelig, hvis du ønsker at se den nuværende, der løber i modstanden vælge Parameter: i.

Luk dette vindue og gå tilbage til Output Variable fanen.

I variabler i kredsløb Vælg enhed / Model Parameters.Du vil bemærke, at modstanden nuværende variable er nu der.Vælg den og tilføje den til Selected variabler for Analysis.

Ok ...Nu skal du gå til Analyse fanen Parametre og indstille alle de nødvendige data.Husk, at dit problem er ved at være numerisk løst.

Tryk Simuler!!

En grafisk vinduer vises, og du kan nu visualisere modstand R1 nuværende.

Jeg håber, at denne forklaring vil hjælpe dig

Venlig hilsen
Pendragon

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back