Aktuelle spejl kredsløb til at producere påvirke strømninger i NA's

H

hsanghera

Guest
Hej.Jeg vil gerne vide, hvis nogen kendte til transistor kredsløb, der kan pålideligt producere en konstant strøm i række 10-100 nA og også har en meget høj udgangsimpedans.Grunden til dette er, at jeg forsøger at gøre modstand målinger af en meget resisitive halvledermateriale (> 10 Mohm) og har brug for en rigtig lille påvirke nuværende.Jeg har læst op på Widlar aktuelle kilde, men jeg vil gerne vide, hvis der er nogen andre.

Tak.

Jeg kan ikke se et problem at drive en transistor aktuelle kilde i NA-området.Du er nødt til at kontrollere, om tilstrækkelig lav laekstroemme selvfølgelig.Men jeg spekulerer på, om det er en hensigtsmæssig måde at opbygge en aktuel kilde til en præcis måling.Den løbende overførsel forhold endda af monolitiske nuværende kilder er temmelig variabel.Jeg tror, at høje ohmske modstande i 100 Mohm op Gohm række mulighed for at designe en højere nøjagtighed aktuelle kilde som forventet i instrumentation applikationer.

Er der nogen der har en anden idé om hvordan man laver en aktuel kilde i de 10's af Na sortiment.Det behøver ikke at være virkelig nøjagtig, bare super stabil.

Jeg har forsøgt at gøre en Widlar aktuelle kilde ved hjælp BJTs.Jeg har fået en nogenlunde stabil strøm (~ 10 NA) op belastning resistens af 100kOhms.Jeg har ikke testet indsatte endnu.Hvad jeg virkelig ønsker, er noget med en effekt modstand på mindst et par GOhms.Er det bedre at bruge MOSFETs for Widlar design for at få højere output modstand i forhold til BJTs?

det vil være meget vanskeligt at kompensere for termisk drift på disse niveauer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back