Aktuelle trukket ind i et digitalt voltmeter

S

superluminal

Guest
Hej alle,

Jeg spørger, hvordan jeg kan kende den nuværende trukket ind i en autoscaling voltmeter.

Og i almindelighed, hvordan jeg kan kende indgangsimpedans enhver digital type meter.

Tak på forhånd

Det hele afhænger af den enkelte måler og fuld skala indstilling.De kører normalt fra 1 til 100 Mohm eller deromkring.

Kan du gøre sådan:
a.Foranstaltning, lad os sige dej spænding.
b.Tilslut derefter 1 MOhm modstand i serie med multimeter og måle spænding igen.
c.Brug de fik værdi fra første og anden foranstaltning og modstand værdi beregne indgangsimpedans voltmeter som nedenfor:

Rmult = 1Mohm * V2 / (V1 - V2)

Den foreslåede metode er enkel og let, men at Rmult vil blive cahnged ved enhver spænding skala som måleren, skifter automatisk - en autoscaling en.

Som jeg ved, input fase er en OP-AMP fase og en dæmperen.Brug autoscaling gør det vanskeligt at få en reel fuld skala.

De fleste digitale multimetre har et input modstand på 10 Mohm, i alle spændingsområder.

Den gamle Fluke 8.060 udgaven havde to lav DC intervaller (2 V og 0,2 V fuld skala), der havde 1 garanteret Gohm og 10 Gohm det meste af tiden.

Der var en anden Fluke model, som jeg ikke kan huske nu, havde de 100 M ohm i de højere spænding skalaer.

Alle disse impedanser er skubbet af 100 pF af kapacitans, som slæber den impedans ned under 1 M i frekvensområdet.

Også ved hjælp af en høj impedans meter er ikke altid en god ting.Ved måling af strøm kredsløb du kan blive snydt med en høj impedans meter.Jeg har engang jog min hale i en time med en vægmonteret strømforsyning.Strimlen forlængelse soklen målt fuld AC spænding, skal resultatet af udbuddet målt fuld spænding, men batteriopladeren det powered viste ingen opladning af batteriet.Hvad der foregik, var on-off knappen på strømskinne var blevet sat til off.Der var nok et åbent kredsløb skifte kapacitans for måleren til måling fuld spænding.DC-forsyning var bare en transformer-ensretter-shunt kondensator.Der var nok lækstrøm til at oplade kondensator.Jeg havde brugt en analog meter med en 50 microamp uafgjort, ville jeg ikke er blevet narret.

Indgangsimpedans bør være næsten den samme.
Hvis autoranging måleren er i mV mode og pludselig du anvender nogle 100V til det, bør enheden ikke brænde igennem.Thats hvorfor i de fleste Volmeters er årti modstand deviders.

kig her: http://www.ebgusa.com/PDF/EBGCAT21.PDF

Indgangsimpedans er på hele det meste 10MOhms.
I dette eksempel serie modstande har de værdier, som
9MOhms ---- 900kOhms --- 90kOhms --- 9kOhms --- 900 ohm og så videre.
Den sidste modstand er forbundet til jorden, den åbne side af 9MOhms til indgangssignalet.

ved at måle mellem på tilslutning af disse modstande til jorden får du en decadic modstand devider.

fx mellem 9M og 900K til jorden spændingen divideret med 10.
næste måling mellem 900K og 90k til jorden er divideret med 100.
og så videre.

men for indgangssignalet impedans er næsten konstant 10MOhms.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back