Alt om ultralyd?

A

Abu Ammora

Guest
Jeg vil gerne vide alle ting ved ultralyd-basics

1 - og hvordan kan modulet kan fungere som TX og RX?

2 - Hvordan kan jeg justere deres driftsfrekvens, jeg vil gerne vide, også den praktiske opertaing intervaller af freq.?

3 - hvad er den grundlæggende kredsløb nødvendig for, at 2 ultralyds-moduler til at kommunikere med hinanden som TX og RX?

Tak

Grundlaget for Ultralyd er højfrekvent lyd ekko, som afspejles ved genstande i deres vej.Ved at beregne tidsintervallet mellem de fremsendte lyd og de modtagne ekko, kan vi bestemt afstand af, at objektet i stien.
Dette er, hvordan flagermus flyver i mørket om natten, der søger efter føde.

Højfrekvent tranducers (ultralydstransducere) er den fælles "Transmitter« modul, de normalt sælges som et par med sin matchende 'Receiver' modul.

Disse moduler er normalt fast 40kHz frekvensområde og deres effektive rækkevidde er kun et par meter.Hvis større rækkevidde kræves det er bedre at bruge IR-moduler i stedet.

Mange kredsløb tilgængelige på nettet hvor Ultrasonic moduler anvendes.

Her et kredsløb jeg fundet og bygget til bil-reverse parkering indikator, en smule gammeldags, men det er stadig virker!
Takket være a.riccibiti
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej,

Kan du give mig nogle hjemmesider om dette emne ultralyd please???

Hilsen,
Shohdy

dindeds skrev:Højfrekvent tranducers (ultralydstransducere) er den fælles "Transmitter« modul, de normalt sælges som et par med sin matchende 'Receiver' modul.

kig på min post her
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=169440&highlight =

til positionering beregning med ultralyd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back