alternative metoder for at oprette egne energimåler

V

visva

Guest
jeg er i arbejde skabe egen energimåler. Jeg har søgt ADE775x, ADE776x serien. men det er at have nogle problemer med at gøre dette (transformer, shunt modstand .. osv.). så nogen hjælpe mig. Er der nogen alternative metoder (IC, Circuts .. osv.) til måling af energi til en enkelt fase. Her vil jeg vise denne energimåler værdi i displayet ved hjælp af mikro controller (89s52).

For at få den nøjagtige tal på dit strømforbrug du brug for at få strøm og spænding, multiplicerer dem, multiplicerer dem med cosinus af vinklen mellem dem dvs VA Cos phi. Hvis du mener, at den nuværende forbrug skyldes hovedsageligt på grund af resistive belastninger (Elektriske ovne, el-varme, elektriske brusere), så cos Phi sigt kan blive forsømt. Hvis du til gengæld ikke har disse store superbrugere og har en masse transformer drevne elementer, så vil du få en figur højere end den sande værdi. Ligeledes hvis din netspændingen er konstant, behøver du ikke at overveje dette begreb, men i de fleste lande netspændingen holdes til kun + - 10%. Så et groft mål ville være at måle den aktuelle så displayet (gange netspændingen) som kW, dvs for en nominel 230V strømforsyning, hvis strømmens var 8.2a, hvorefter displayet vil læse (8,2 x 230/1000) = 1,88 KW. Frank

Jeg ved, hvordan beregner energi. men jeg har brug for at vide, hvad er kredsløb eller IC (komponenter) til beregning energi.

du kan finde mange af google søgning. Jeg vil give denne ene fra min

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back