Amplitude modualtion og frekvenskomponent!

S

sajib333

Guest
Hej alle! Om Amplitude Modulation, Normalt er det set i bogen eller web at (f.eks http://www.ni.com/white-paper/3002/en )'''' Meddelelsen signal kan være ved m (t) = Mb cos (2πfb + φ) og bærebølgesignalet kan repræsenteres ved C (t) = Ac cos (2πfc + φ), nu modulerede signal = m (t) * c (t)'' Mit spørgsmål er, m (t) repræsenterer kun den højeste frekvens komponent i et sådant tilfælde? Eller det er den grundlæggende frekvens komponent? Eller er der tale hele budskabet i, at alle frekvenskomponenter / harmoniske ligger inden m (t)? Hvis dette repræsenterer hele meddelelsen, hvorfor kun en enkelt frekvenskomponent skrives (dvs. fb)? Hvis dette er den max frekvens komponent, hvorfor vi kun overvejer kun denne ene? Forudsat at det meste af den information af meddelelsen er indeholdt i den grundlæggende frekvens? SO, hvorfor vi ikke overvejer andre dem? Jeg forstår disse er meget dumme spørgsmål, ville jeg sætte stor pris på din tid på at besvare mig disse. Tak på forhånd!

At m (t) er lige for eksempel formål. I den virkelige verden m (t) ville være alle elementerne i meddelelsen signal, f.eks m (t) = M1cos (2AF) + M2cos (2bf) + M3cos (2CF) ... men det math bliver temmelig rodet.

Den bedste måde at forstå AM er at bruge et AM moduleret signal generator og en spektrumanalysator. Du vil se, at bæreren forbliver fast ved sin frekvens, mens hver Modulationsfrekvensen genererer en par på side "bands", snarere spektrum linjer under og over ladet linje, afstanden mellem bæreren linje og hver side linje lig med modulationsfrekvensen. Amplituderne af sidelinierne afhænger af graduering "dybde" eller indeks, som er, hvor meget bæreren er moduleret. Når indekset bliver> 1, "over-modulation" forårsager, at harmoniske af den modulerende frekvens vises. En mere kompleks sag er FM, den frekvensmodulation, hvor Bessel funktioner regulerer spektrum (på grund af de produkter, for at skabe sinusoider). Med FM forårsager modulationsindeks transportøren skal reduceres, og derefter gendyrkes ifølge Bessel-funktionen mønster. Matematiske analyse er ikke så attraktivt og lærerigt som de simple eksperimenter

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back