Analog kredsløb design flow

Y

yassin2705

Guest
Hej venner,

Jeg er begyndt at designe en foldet-cascode fuldt differential forstærker OTA med CMFB.Jeg er forvirret og ved ikke, hvordan man starter på grund af det store antal mosfets.Jeg ved, at det ideelle flow er at starte med hånden analyse derefter flytte til simulering tidspunkt, men jeg har to problemer med hånd-analyse,
for det første er det store antal antagelser, at jeg bør foretages på grund af det store antal parametre.Andet hånden analyseresultater ikke er nøjagtige alligevel, så betyder det fortjener al denne indsats!

Jeg mener også,
at i simuleringen fase, vi skal opdele kredsløbet i mange subcircuits under hensyntagen til lastning mellem disse subcircuits, er det korrekt??

Også, hvordan man vælger den optimale MOS enhed fra de tilgængelige MOS enheder i design kit??

Jeg ønsker et råd fra analog desin eksperter til at vide det optimale flow.

Tak!
Yassin

yassin2705 wrote:

Hej venner,Jeg er begyndt at designe en foldet-cascode fuldt differential forstærker OTA med CMFB.
Jeg er forvirret og ved ikke, hvordan man starter på grund af det store antal mosfets.
Jeg ved, at det ideelle flow er at starte med hånden analyse derefter flytte til simulering tidspunkt, men jeg har to problemer med hånd-analyse, for det første er det store antal antagelser, at jeg bør foretages på grund af det store antal parametre.
Andet hånden analyseresultater ikke er nøjagtige alligevel, så betyder det fortjener al denne indsats!Jeg mener også, at i simuleringen fase, vi skal opdele kredsløbet i mange subcircuits under hensyntagen til lastning mellem disse subcircuits, er det korrekt??Også, hvordan man vælger den optimale MOS enhed fra de tilgængelige MOS enheder i design kit??Jeg ønsker et råd fra analog desin eksperter til at vide det optimale flow.Tak!

Yassin

Er det nyttigt at foretage indledende simulering ved hjælp af niveau 1-modeller, der bruger mest simple ligninger bare som en start med hånd-analyse, så kan vi gå over til simulation med sine resultater som Ana oprindelige vaue?

Eller vil det bare være tid at spilde??

wpchan05 wrote:

Jeg vil bruge enheden størrelse MOSFET at simulere opamp, og brugte hånden beregningsformlen at justere MOSFET længde / bredde-forhold, så de passer til mine krav.

yusen1023 wrote:wpchan05 wrote:

Jeg vil bruge enheden størrelse MOSFET at simulere opamp, og brugte hånden beregningsformlen at justere MOSFET længde / bredde-forhold, så de passer til mine krav.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back