analoge joystick styring stepper motor

D

d.barak

Guest
Hej alle, jeg ønsker at bruge et analogt joystick til at styre en stepmotor og også magt et relæ, der driver en anden kreds. Når joysticket presses side til side, jeg ønsker stepmotor til at vende med en hastighed afhængig af placeringen af ​​joysticket. Hvis joysticket presses fremad eller tilbage Jeg ønsker at lukke et relæ. Jeg ønsker begge at være på i de mellemliggende positioner gerne frem og venstre ... osv. Jeg forsøger at finde ud af det billigste og bedste løsning for dette. Jeg tænkte på at bruge en 68hc12 microcontroller med A / D konverter kun fordi jeg har erfaring med disse. Men jeg er åben over for lettere billigere løsninger. Jeg vil gerne bruge C programmering. Eventuelle ideer til, hvordan du får min idé fra jorden ville være meget værdsat. Thanks

Lyder som om du har en god start. Jeg ville bruge en af ​​joysticket knapper for at aktivere relæet, enklere end en 2. AD. Jeg kan ikke huske fra toppen, hvis 68hc12 har bygget i AD, men hvis det ikke jeg ville skifte til en Up, der gør. Også du ville have en Stepper Controller, Op vil ikke være i stand til at køre som direkte. Og du måske brug for en slags position feedback fra stepper, medmindre alle, du holder af, er rotation hastighed og retning.

den 68hc12 har en A / D i det. Jeg har virkelig brug for relæet til at drive væk fra joysticket, så jeg regnede jeg kunne bare bruge to kanaler af A / D, én for hver retning. Jeg behøver ikke en position sensor er det ikke nødvendigt

Du kan sandsynligvis stadig slippe afsted med én kanal AD. Hvis joysticket centreret (null) position definere de døde bandet at frigøre relæ. Joystick mekaniske centrering er kinda sjusket, så du har brug for denne dødbånd alligevel at holde ting fra jagt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back