AND, NOT, OR, XOR, XNOR, NAND, INVERTER hjælp MUX

V

vlsitechnology

Guest
Kan nogen sende mig et materiale om ikke og, XOR, XNOR, NAND, INVERTER hjælp MUX??? Plz sin indtrængende sende mig et materiale, jeg vil give u 20 point

hej VLSI Technology Jeg håber designet til ikke gate korrekt. hi venkat_kvr da han ikke nævnt ABT heller gate jeg ikke tegne og ur design for eller porten er korrekt yaar og tak for at hjælpe ud

Beklager men virkelig jeg kan ikke indse, hvad der er den fordel ved at bruge mux til at designe dem logikportniveau? Med hensyn til digital, du igen er nødt til at bruge porte til at opbygge MUX, og med hensyn til analog sikkert antallet af transistoren du vil bruge til at bygge en logikportniveau af mux vil mere end det nej, du skal bruge til direkte at bygge en gate. De ovenstående designs er effektive i hvilket aspekt? Opløsning (jeg mener tro kopi af output bølgeform)?

[Quote = Atena] Beklager, men virkelig jeg kan ikke indse, hvad der er den fordel ved at bruge mux til at designe dem logikportniveau? Med hensyn til digital, du igen er nødt til at bruge porte til at opbygge MUX, og med hensyn til analog sikkert antallet af transistoren du vil bruge til at bygge en logikportniveau af mux vil mere end det nej, du skal bruge til direkte at bygge en gate. De ovenstående designs er effektive i hvilket aspekt? Opløsning (jeg mener tro kopi af output bølgeform)? [/Quote] Du er rigth, men denne type spørgsmål er meget nyttige for folk forbereder sig til interviews.

[Quote = AdvaRes] [quote = Atena] Beklager, men virkelig jeg kan ikke indse, hvad der er den fordel ved at bruge mux til at designe dem logikportniveau? Med hensyn til digital, du igen er nødt til at bruge porte til at opbygge MUX, og med hensyn til analog sikkert antallet af transistoren du vil bruge til at bygge en logikportniveau af mux vil mere end det nej, du skal bruge til direkte at bygge en gate. De ovenstående designs er effektive i hvilket aspekt? Opløsning (jeg mener tro kopi af output bølgeform)? [/Quote] Du er rigth, men denne type spørgsmål er meget nyttige for folk at forberede sig på interviews. [/Quote] Dette er ikke kun nyttig til interviews, men nogle gange har en reel bruge, når du laver en metal fix. Nogle designere kan lide at kombinere muxes som reservedele celler. Hvis du er i senere tidspunkt skal du tilføje logik, du skal være i stand til at generere din logik fra MUX strukturer. Derfor er forståelsen af disse implementeringer er vigtig. Faktisk kan man også bruge muxes til at oprette hukommelse elementer som låse og flip flops. En af mine blogindlæg behandlet netop med dette spørgsmål, tjek det ud her: http://asicdigitaldesign.wordpress.com/2007/09/15/puzzle-10-mux-logic/ håber det hjælper , ND.

Jeg føler, vi skal ikke blande den fordel, at gennemførelsen af logik i CMOS sammenligne samme med implementeringen af logik at bruge porte. Hver har sin egen betydning . Den enkle implementering af logik at bruge gates (som vi indser mux logiske hjælp gates) hjælper en klarere forståelse, mens den reducerede implementering i CMOS giver hurtigere operation (i NS) og mindre område også ved at reducere transistor tæller. Endelig er det en logik ligning, som er ved at blive realiseret. Bare forestil dig noget. af transistorer nødvendige for at gennemføre XOR gaten ved hjælp af individuelle porte og derefter bruge MUX ... forskellen er klart synlig. Regards, Anuj.

[Quote = anuj.joamon] Jeg føler, at vi ikke bør blande den fordel, at gennemførelsen af logik i CMOS sammenligne samme med implementeringen af logik at bruge porte. Hver har sin egen betydning . Den enkle implementering af logik at bruge gates (som vi indser mux logiske hjælp gates) hjælper en klarere forståelse, mens den reducerede implementering i CMOS giver hurtigere operation (i NS) og mindre område også ved at reducere transistor tæller. Endelig er det en logik ligning, som er ved at blive realiseret. Bare forestil dig noget. af transistorer nødvendige for at gennemføre XOR gaten ved hjælp af individuelle porte og derefter bruge MUX ... forskellen er klart synlig. Regards, Anuj. [/Quote] Du har ret, men sådanne spørgsmål bliver spurgt i interviews.

og ≡ tage to sager, dvs a == 0, a == 1, (»a« er en markeret linje til 02:01 MUX) tager 0 og b som input til MUX if (a == 0) ud = 0; elsif (a == 1) ud = b [/img] [/code]

tak gutter, er der nogen vide, hvordan man bruger mux4 til at generere Y = a (~ b) (~ C) + (~ b) (~ C) + (~ a) (~ c) ... der vil være nyttigt .. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] FYI bare kun én mux4

samme ting, som jeg kan få for CMOS IE og, IKKE, OR, XOR, XNOR, NAND, inverter med CMOS

Hej alle, jeg er lidt forvirret på eller port. Den eller port boolean udtryk er Y = BA '+ AA => B (1-A) + A => A + B - AB. Bør ikke OR porten boolean udtryk være A + B? Men definitionen af eller driften er AUB = A + B - AB. Har jeg glip af noget? Korrigere mig, hvis jeg tager fejl. Tak.

Hej, bare for at undgå forvirring: B (1-A) = B • (1-A), som betyder "B er * afhængig * af den inverse af indgang A". Betydning, vi behøver kun at kontrollere, B input hvis A = 0. B (1-A) + A, ikke bør skrives som (B + A - A • B) for at undgå forvirring, da vi ikke har at gøre med normal matematik men Boolesk logik. Forholdsvis, (B + A • B) kan reduceres til B ved hjælp af boolesk logik, nemlig: B + A • B = B, men dette er forkert i konventionelle matematik. Så hvordan definerer vi den erklæring (B - A • B) i ord for boolesk logik? BTW, (1 - A • B) ville definere NAND logik indgange A & B. Med venlig hilsen.

Hej, jeg vil gætte i dette tilfælde boolean multiplikation er ikke ligesom algebra multiplikation. Nogle andre tilfælde, som a - b - ELLER - c ------- OG - Y får Y = (a + b) • c = ac + bc. Er der en regel angiver, hvornår den booleske multiplikation kan ikke bruges som algebra multiplikation? Hvordan kan vi udlede b • (1-a) + a til a + b som OR gaten boolean udtryk? Thanks.

Jeg tror, vi lige åbnet en dåse orm! ^ _ ^. Hvad jeg prøvede at sige var, ikke breder minus tegn. Sikrere at lade 1-XXXXX som 'inverse'. Selvfølgelig nogle derude måske være i stand til at få mening ud af AC. Venlig hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back