Anmodning om oplysninger om, hvordan man kan forstå forstærker

C

caedrean

Guest
Hi there,

Jeg har forsøgt at forstå den teori om, hvordan forstærkeren (transistor) værker.Desværre infomations jeg indsamlet via internettet er stumper og stykker.Er der nogen vide, hvor hjemmesiden kan give mig oplysninger om forstærkeren klart og let?Forhåbentlig ved at forstå teorien om forstærkere, vil jeg være i stand til at designe min egen.Tak!

Du vil have den praktiske side af betragtning?
eller teoretisk?
Har du en elektronik-baggrund?
Afhængigt af forbindelsen transistoren kan arbejde i 1 ud 3 regioner.aktiv, afskåret eller mætning.

i afbrød transistor er slukket.det er så når ingen af de nuværende er på vej gennem sin base, således at basen emitter spænding er mindre end 0.6V derfor ingen af de nuværende går fra kollektor til emmeter.

Hvis Vbe> = 0.6V transistoren er i den aktive regeon den nuværende i indsamleren er betaIb.Så Ib øger den nuværende i opkøber vil blive forstærket.Men ikke for uendeligt der er et punkt, når du kommer til at transistoren vil gå til de afbrød regeon.I afskæringsgrænseværdien regeon mere Ic = beta IbNormalt er den første og sidste regeons bruges til at Gether og kaldes transistor arbejder som switch.I så fald hvis basen spænding er lav ve er høj = ap.Vcc
else Vcc er lav.Det bruges som et skifte tilstand.i tilfælde 2 er det bruges som forstærker.Der er flere konfigurationer hver brugt i et bestemt program:
fælles base
Fælles kollektor
Fælles emitter.Håber jeg har besvaret dit spørgsmål på en hurtig måde
Senest redigeret af pakitos den 18. maj 2008 13:54, edited 1 time i alt

Hi caedrean,

selvfølgelig, vil du få nogle svar på din forespørgsel og - forhåbentlig - nogle af dem vil være en hjælp for dig ved at rette din opmærksomhed på nogle gode web-bidrag.
Men fra min egen erfaring, jeg indtrængende vil give dig råd til at bruge en god lærebog i stedet for at læse "stumper og stykker" via internettet.

Men - så vidt jeg husker - selv lærebøger er tilgængelige på internettet.Jeg vil nævne dig nogle tilsvarende links så hurtigt som muligt.

held og lykke
LvWLagt efter 20 minutter:Her er en ret god og reel reference, men jeg er ikke sikker på, om det er hensigtsmæssigt for begyndere.Bare et kig.

designinganalogchips.com [/ url]

caedrean,
Kapitel 2, 3 af "The Art of Electronics", som Horowitz og Hill giver gode introduktioner til Bipolar Transistors og FETs hhv.
Hilsen,
Kral

du mener, du ikke ønsker praktiske ting?

de ting, jeg forsøgte at forklare, er en kombination af de to

du kan samle ressourcerne om design af opamp, og opamp ansøgning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back