Annoncer eller MWO: RF forstærker simulering

A

atlantis7

Guest
Hej Jeg søger lidt hjælp til at simulere en MOSFET RF forstærker med enten Agilent annoncer eller Microwave Office. Jeg er en nybegynder, og kan bare ikke finde nok information om, hvordan man kan tackle netop denne opgave. Hvad jeg ønsker er at simulere design jeg allerede nødt til at se ting som udgangseffekt afhængig af input strøm og gate spænding, om input og output impedans matchende netværk er korrekte eller ej, se output spektret at se, om Lavpas filtre fungerer korrekt og sandsynligvis nogle flere ting. Fra mosfet jeg bruger jeg har en S2P fil, men ingen Spice model. Kan nogen venligst hjælpe med dette eller link til et dokument eller andet sted, at descibes det? Hilsen Martin

Hvis du kun har S2P model (lille signal S-parametre) kan du ikke udføre opgaven.

For at få de målinger, du søger efter, udgangseffekt og output spectum osv., ville du være bedst at bruge Harmoniske Balance simuleringer. For at selv om du helt sikkert brug for en anden model for mosfet typisk en Spice model. Som vfone siger en S-parameter model vil aldrig arbejde for hvad du ønsker.

Tak for svarene! Dette er sandsynligvis forklarer, hvorfor det fungerede ikke, men jeg vidste bare ikke, som en nybegynder. Er der nogen realistisk måde at opbygge den ikke-lineære model af den anvendte MOSFET? Det er en Mitsubishi RD15HVF1 og desværre en sådan model er intetsteds at finde. Er der nogen nyttige ting, der kan gøres med den lineære (s-parameter) model? Jeg har tegnet den skematiske i AWR med mosfet repræsenteret ved s-parameter filen og lege med, hvad jeg har, kan kun hjælpe mig med at lære at bruge softwaren. Tak! Hilsen Martin

Hvis det er en high power forstærker bør du få den impedans vs Freq fra IC-maker. Konjugat Match dit kredsløb til Impedans og du vil få en bedre ydeevne. S-parametre er mere for de små signaler, og det er svært at lave modeller til at simulere AMP er som de når højere magter.

Hej Martin, Med S-parameter fil, du kan gøre småsignal analyse, som S-parametre, S11, S22, S21, etc, input / output impedans, Gain, NF, Stabilitet af enheden baseret på den meared data på perticular bisa betingelser ... http://www.rfcafe.com/references/a...ign-of-RF-Microwave-Amplifiers-copyright.pdf Du kan designe PA med S-parametre, procedure og en artikel er vedhæftet nedenfor ... First-Time-Right Design af RF / Microwave klasse A Effektforstærkere UsingOnly S-Parametre andre nyttige dokumenter på PA design dokumenter ved hjælp MWO ... www.rfpoweramp.com / papers / rfpa_mwo.pdf www.polyfet.com/HFE0503_Leong.pdf Men hvis du har Spice eller ulineære model, du helt kan designe PA i AWR MWO ... Der er ikke-lineære modeller for Mitsubishi udstyr til brug sammen med MWO fra Modelithics http://www.modelithics.com/products.asp?a=view&id=3 --- Manju ---

Hej Manju Tak for dette dokument, der viser et eksempel på pa-design med kun S-parametre. Desværre har jeg ikke har Ampsa MultiMatch ... Selvfølgelig vil jeg gerne design med en ikke-lineær model, men bortset fra dem fra Modelithics (som ikke er dem, jeg har brug for) ingen Mitsubishi FETs synes at have været modelleret. Grunden til at bruge denne MOSFET er den lave pris og den utraditionelle, men praktiske TO-220 tilfælde, svarende Polyfet enheder i den lavere prisklasse er mere end dobbelt så dyrt, og er i en SO08 (IC) sag, der er meget vanskeligere at køle . Venlig hilsen Martin

Jeg tror, vil u nødt til at bruge S2P filer, og gør klasse A forstærker, og ti uwill optimze ur kredsløb ved at prøve og fejl, som er den hårde måde. Khouly

Kan du dele detaljer som ansøgningen, frekvensområde, valg af substrat, boligkravet osv. Hvis du gør det design ved hjælp S2P så design kan ikke validere for tæt på mættet magt

Hej I mellemtiden har jeg draget den amp kredsløb finder du nedenfor. Jeg har brug for er amp, som virker på både 145 og 435 MHz for skinke radio brug, intervallet i mellem er ubrugt. De viste kredsløb viser en gevinst (S21), som ikke er for dårligt, når jeg simulere det i MWO, selvom jeg skiftede de fleste værdier til faktisk tilgængelige værdier. Nu hvordan kan jeg gå om at tilføje VDD og VGG, og kan jeg tage deres indflydelse i betragtning i simuleringen? Jeg tror, at der bør være en serie kondensator i interstage matchende netværk, der fungerer som en DC blokere kondensator på samme tid, har jeg ret? Men som jeg brugte værktøjer til at syntetisere den matchende netværket jeg har ingen idé om, hvordan du ændrer det i overensstemmelse hermed. Zmatch kunne bruges til at beregne en anden matchende netværk, men jeg kun kender Zin af den anden mosfet men ikke Zout af det første, hvorfor denne ikke virker. Enhver hjælp værdsat ... Tak! Venlig hilsen Martin

databladet (bias af) transistor fortælle dig den nødvendige spænding og design selvet skævhed kredsløb til at opfylde påvirke. Nu tilføje denne matchende kredsløb givet ovenfor. men det er bemærket, at de indbyrdes scenen Matching sker ved hjælp af modstand. Prøv at undgå det

Ok, jeg allerede har en vis skævhed kredsløb i tankerne, men jeg vidste ikke om jeg bare kan tilføje denne til kredsløbet og kør simuleringen for at se om det virker. Hvis du siger ja jeg prøver det asap. Med hensyn til modstand, blev dette tilføjet af syntese software, og jeg synes, det er beregnet til at stabilisere amp. Jeg vil forsøge at komme op med et andet kredsløb uden. Tak!

Hej Martin, Enheden model, du bruger allerede forudindtaget & målte S-parametre, og dermed deres er ikke behov for bias kredsløb til simulering ... (Du skal have NL model for at se effekten) Kun hvis du ønsker at fastlægge udformningen af de samme CKT så er du nødt til at bruge bias elementer i layout editor ... Deres er en test CKT i datsheet, der viser den skævhed, der matcher netværk for denne enhed ... se billedet ... --- Manju ---

Ok, det betyder, at den lineære simuleringen beregner med de bedst mulige vilkår, ikke? Så når jeg bygge kredsløbet resultatet vil formentlig blive meget værre. Eksemplet kredsløb i databladene (også for RD15 mosfet) ikke rigtig passer til det påtænkte formål med transistorer for mobilkommunikation, de PCB simpelthen bliver for store, hvis du bygge dem med alle de microstrips. Sandsynligvis er det muligt at konvertere de eksempler til for at modeller uden microstrips, men så ved jeg ikke hvordan det skal gøres. Hilsen Martin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back