Annoncer eller MWO: RF forstærker simulering

A

atlantis7

Guest
Hej Jeg søger lidt hjælp til at simulere en MOSFET RF forstærker med enten Agilent annoncer eller Microwave Office. Jeg er en nybegynder, og kan bare ikke finde nok information om, hvordan man kan tackle netop denne opgave. Hvad jeg ønsker er at simulere design jeg allerede nødt til at se ting som udgangseffekt afhængig af input strøm og gate spænding, om input og output impedans matchende netværk er korrekte eller ej, se output spektret at se, om Lavpas filtre fungerer korrekt og sandsynligvis nogle flere ting. Fra mosfet jeg bruger jeg har en S2P fil, men ingen Spice model. Kan nogen venligst hjælpe med dette eller link til et dokument eller andet sted, at descibes det? Hilsen Martin

Hvis du kun har S2P model (lille signal S-parametre) kan du ikke udføre opgaven.

For at få de målinger, du søger efter, udgangseffekt og output spectum osv., ville du være bedst at bruge Harmoniske Balance simuleringer. For at selv om du helt sikkert brug for en anden model for mosfet typisk en Spice model. Som vfone siger en S-parameter model vil aldrig arbejde for hvad du ønsker.

Tak for svarene! Dette er sandsynligvis forklarer, hvorfor det fungerede ikke, men jeg vidste bare ikke, som en nybegynder. Er der nogen realistisk måde at opbygge den ikke-lineære model af den anvendte MOSFET? Det er en Mitsubishi RD15HVF1 og desværre en sådan model er intetsteds at finde. Er der nogen nyttige ting, der kan gøres med den lineære (s-parameter) model? Jeg har tegnet den skematiske i AWR med mosfet repræsenteret ved s-parameter filen og lege med, hvad jeg har, kan kun hjælpe mig med at lære at bruge softwaren. Tak! Hilsen Martin

Hvis det er en high power forstærker bør du få den impedans vs Freq fra IC-maker. Konjugat Match dit kredsløb til Impedans og du vil få en bedre ydeevne. S-parametre er mere for de små signaler, og det er svært at lave modeller til at simulere AMP er som de når højere magter.