Ansoft Designer Fejl: iterativ kan ikke løse mere

T

TheSirac

Guest
Hej alle,
Jeg bruger 12h/day Ansoft Designer 1.1 & 2.0, og jeg opdagede, at der er en fejl i motoren.
Designer kan ikke løse projekter med mere end
17.000 ubekendte med direkte og iterativ Solver.
Det
er virkelig nytteløst fastsættelse af værdier i solvervariabel sektion for Direct, iterativ og SVD Dekomponerings Solver metoder.
Hvis du for eksempel indstille et projekt, der anvender disse kriterier for Solver grænser:
Grænse på 3000 ubekendte for Direkte Solver og
20.000 ukendte for iterativ Solver (over
20.000 Designer vil bruge SVD Metode men det er virkelig unøjagtige, så du er nødt til at glemme!!), Vil du opdage, at hvis du planlægger at løse et problem med
16.000 ukendte eller derover, Designer vil vise en besked "The Planformat EM Engine er løbet tør for hukommelse"!
That's er et alvorligt problem, fordi det drastisk reducere kapaciteten på det program expecially for store antenner eller RF strukturer.
Jeg tror, at tilføje et par dwords i Windows-registreringsdatabasen kunne afhjælpe problemet, men
jeg er uden erfaring om.
Prøv at løse dette meget alvorlige problem.
Med venlig hilsen
Sirac
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Til mig, 16500 ukendt er allerede ret imponerende.Hvor lang tid tager det at løse problemet?

Jeg tror, du ikke kan løse problemet ved blot at ændre nogle registreringsdatabasepost.Alle de foreliggende "fast solvers" (FMM eller "SVD hurtigt .." osv.), har grænser.Du kan bare ikke forvente, at arbejdet med problemet i alle størrelser.

Tak for svaret ...
16500Unknowns er et lille projekt .... fordi hvis du er at realisere en række antenne af 2x2 elementer, som vil arbejde @ 15GHz du virkelig nemt vil nå problemer over
20.000 ubekendte.
Så du kan ikke simulere dette problem godt!
Hvordan kan jeg tror, at simulere en antenne array @ 20GHz ???!!
Så hvis designeren har denne begrænsninger på Solver metoder, du kan forstå, at det
er fuldstændig nytteløst at fastsætte en solvervariabel grænse på
20.000 om iterativ tærskel, hvis den iterative Engine kan ikke løse mere end
16.500 ubekendte.
Hvis jeg acceptere at vente meget lang tid at få en løsning på et meget vigtigt projekt, jeg kan ikke acceptere, at programmet ikke er tilgængelig til at arbejde med
20.000 ubekendte på den rigtige måde.Den SVD Metode er ikke velegnet, hvis du vil nøjagtighed på simulation data.
PS.And afslutningsvis Ansoft's Designer 2.0 licens omkostninger 2500 $, så jeg erkender, hvis et program for dyrt kan pålægge den endelige bruger på disse absurde begrænsninger!
Sincerely Sirac
Electrical Engineering University

For MOM 16k ubekendte er et meget stort problem.Husk MOM kræver et tæt matrix, lagring en 16k x 16k kompleks matrix kræver 512 MB RAM.Så hvis du vil have større problemer, vil du få brug for en mere hukommelse.

Det er, hvad SVD hurtig løsning er for.Jeg har løst plaster arrays med 80k ubekendte, og nøjagtigheden er ganske god.Jeg er ikke sikker på, hvilken form for nøjagtighed, du forventer, men for os denne solvervariabel har forudsagt vores målinger.

Selv om det generer mig mest, er, at en 2x2 element array kræver over 16k ubekendte.Under forudsætning af hvert element er mindre end en bølgelængde i længden,
og det bør kræve mindre end 225 ubekendte pr element (15 elementer pr bølgelængde).Multiplicer med fire og omfatte foder nettet.Dette bør være mindre end 1.6k ubekendte.Jeg vil tjekke maske, for denne størrelse problem, det lyder som du har 10 gange for mange ubekendte.(Det siger jeg uden at have set dig geometri, så det er ren spekulation.)

-Wiley

Hej folkens,
Jeg er nu kører Ansoft Designer 2.1.

Jeg ville være glad for at få et kig på det projekt, du har problem
med.

Nogle dage siden var jeg kører et array med 8 patches
uden problem, kan være dit problem er mere relateret til din model, som et generelt spørgsmål.

Gatto

Jeg har talt med ansoft guru ... de sagde, at det bør arbejde som de har givet mig et eksempel på 100 x 100 array .....

Hvor meget hukommelse installeret har du på din pc?
Hvor meget betyder det Solver tage?(se i Windows Jobliste)

Itai

Jeg har en AMD Barton 2500 FSB 333MHz med 1.3Gb RAM DDR og til de bedste (arbejder med 16k ubekendte) den solvervariabel kan tildele 1GB RAM hukommelse og 1-1.2Gb virtuel hukommelse .... Det
er det maksimale for den iterative solvervariabel!!
Tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back