Antenne, antenne foder og tab

Z

zainka

Guest
Hej

Jeg youst spekulerede

Jeg har set nogle mønstre omkring, hvor de matchede antennen er placeret lidt offside i henhold til PCB med en radio-modul, der ofte ses i dag (ligesom radiometrics, Linx og så videre, ikke nogen specifik), og mellem antenne input / output af modulet, og antennen selv, har jeg set at der har været brugt en enkel ledning uden skærm / skjold på det conect elementerne.

Ville dette ikke påvirke ..Jamen jeg er ikke kloge med den terminologi, men antennens impedans og effektivisering af systemet.ville ikke denne ekstra ikke skærmet ledning faktisk bliver en del af antennen???

dystløb spørger da jeg i et lignende projekt mig selv ved hjælp af en los transceiver.

Ganske vist virkningen af dette simple tråd uden skærm / skjold dybt indvirkning matchende betingelse: du skal have 50 phm kabel / ledning til at tilslutte antenne til modtageren.Med hensyn til dit spørgsmål om muligheden for at "blive en del af antenne" det afhænger af den type antennen til brug (nej, hvis antennen er en patch), af den hyppige og så videre.For at jeg ikke arbejder med ledning uden jord eller skjold.

Ved

En enkel ledning (skærmet eller ej, med eller uden grund) er ækvivalent med en parasitisk induktans.
Hvis designeren integrerer denne induktans i matchende net af antennen, vil tabet gennem denne tråd være minimal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back