antenne design af aa RFID-læser

S

sukanya

Guest
Hej, Jeg designe en RFID-læser. Kan nogen hjælpe mig med antennen design af radiofrekvenser applikationer. Læseren arbejder på hyppigheden af 135kHz og den nuværende ratings af antennen skal 137mA. Lad mig vide, hvordan er den antenne, der skal udformes og hvad er de forskellige typer af antenne, kan udformes. Også fortælle mig om antenne, der kan bygges videre på PCB. Tak.

Det vil være meget vanskeligt at konstruere antennen om PCB på denne freq. Antennen skal være en del af resonanskredsløb tunet på 125khz. BTW, for RFID, så vidt jeg ved, freq. er 125khz, ikke 135. Antennen skal have det omtrentlige område af et kreditkort, og antallet af tænder bør være omkring 30. Tråddiameter: 0,3-0.5mm. Som jeg sagde før, bør antennen være en del af en resonanskredsløb, og for at opnå maksimal læseafstand (U kan få 12-15cm), vil du have til at tune antennen ved at indsætte / skære tænder, indtil du opnår en maksimal spænding på sit ender (> 50Vpk-pk). / Pisoiu

På denne frekvens det fysiske område er meget lille og koblingen er induktiv. Generelt den fysiske rækkevidde er omkring diameteren af det mindste af de to spoler (læser og responder) med undtagelse af visse særlige tilfælde. Jeg har set en én meter interval læser, der havde en sender spole en halv meter på tværs af og en modtagende spole ca 6 cm kvadrat med mange sving. Begge disse var trykt ved hjælp af tyk kobber for at reducere tabene. De respondenter havde fin tråd såret mange sving sår rundt omkredsen af et plastikkort (en mm eller to fra den faktiske yderkanten af kortet) et par cm på tværs af hver retning med en IC forbundet til spolen.

ja, det er en masse af produktet kører på denne frequncy men på en læseafstand kortere end 100cm. Du kan vælge produktet på 13.65Mhz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back